شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح طلبان#اصولگرا

رهامی: در گذشته رایزنی با عقلای اصولگرا بیشتر بود /شرایط برای دادن لیست از سوی اصلاح طلبان فراهم نیست

رهامی: در گذشته رایزنی با عقلای اصولگرا بیشتر بود /شرایط برای دادن لیست از سوی اصلاح طلبان فراهم نیست

محسن رهامی با اشاره به رایزنی با عقلای اصولگرا گفت: درگذشته رایزنی‌ها بیشتر بود ولی در این دوره کمتر شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب، که مدتی پیش در «کافه خبر» خبرآنلاین، حضور یافته بود، درباره تعامل‌های انتخاباتی با عقلای اصولگرا و عدم ارائه لیست در انتخابات توضیحاتی ارائه کرد. بخشی از گفتگوی او را در ادامه می خوانید.

درگذشته رایزنی‌ها بیشتر بود ولی در این دوره کمتر شده‌ است. آقای ناطق نوری در گذشته فعال‌تر بودند اما این دوره تا حدی به دلیل کسالت، کمتر مجال این نشست‌ها را دارند. فعلا دوستان ما برای مجلس دوازدهم آمادگی لیست دادن، چه مشترک با معتدلین و چه جداگانه را ندارند.

بنابراین فعلا در این زمینه رایزنی جداگانه و جدی، به صورتی که بشود لیستی از اعتدالیون و اصلاح طلب‌های معتدل تهیه شود، فراهم نیست. فعلا فقط بعضی دوستان که با آقای روحانی یا آقای لاریجانی مرتبط هستند، و تعدادی از احزاب که در جبهه اصلاحات نیز حضور دارند در این خصوص فعالیت‌هایی دارند. اما در کل یک نتیجه قطعی که ما را به یک لیست برساند فعلا وجود ندارد.

فعلا مجموعه احزابی که در این خصوص فعالیت می‌کنند، می‌خواهند با همان ساز و کار قبلی پیش بروند. البته این ساز و کار در مجلس یازدهم موفق نشد و نتیجه‌ای نداد، اما برای مجلس دهم و شورای چهارم و پنجم، تا حدودی نتیجه‌بخش بود. ما بعد از قضایای سال ۸۸ و ۸۹، خیلی تلاش کردیم که ابتکار عمل جدی داشته باشیم و به نتایج خوبی هم رسیدیم؛ اکنون هم در حال احیای آن هستیم و به شهرستان‌ها و استان‌ها هم بعضا می‌رویم ولی فضای سیاسی کشور تغییرات زیادی نسبت به آن سال‌ها کرده است.

من فکر می‌کنم اگر احتمال بدهیم حداقل ۵۰-۶۰ نفر هم در مجلس دوازدهم، نماینده مستقل و خوش‌فکر داشته باشیم، ارزش آن را دارد که تلاش کنیم و برای انتخابات سرمایه‌گذاری کنیم. حتی گاهی من به دوستان می‌گویم داشتن یک کرسی مجلس و حضور یک نماینده، همچون مرحوم مدرس، هم ارزش دارد و می‌تواند مفید واقع شود. به هر حال اعتقاد من این است که ما خودمان نباید به فضای یأس و ناامیدی مردم دامن بزنیم؛ چون مردم به حد کافی آزرده خاطر و مأیوس شده‌اند و نگرانی جدی برای آینده کشور دارند. ما باید تلاش کنیم حتی‌الامکان به مردم امید بدهیم، اما اینکه بتوانیم لیست بدهیم یا به یک لیست مشترک برسیم بسیار بعید است؛ چون لازمه ارائه لیست، داشتن نامزد انتخاباتی به تعداد کافی است که فعلا اکثر نامزدهای اصلاحات و معتدلین، در تهران و استان‌ها کنار گذاشته شده‌اند. علاوه بر آن‌که اصولا بخاطر فضای موجود اکثرا رغبتی به ثبت‌نام نشان ‌نداده‌اند.

۲۷۲۱۵