شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رفسنجانی#لایحه بودجه

در این کشور اعتصاب عمومی شد/ درخواست علی لاریجانی از آیت الله هاشمی چه بود؟

در این کشور اعتصاب عمومی شد/ درخواست علی لاریجانی از آیت الله هاشمی چه بود؟

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۱۵ بهمن سال ۷۹ نوشته است: شب، آقای [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما]، اطلاع داد که مجلس و شورای نگهبان، در چند مورد به تفاهم نرسیده‌اند و قرار  شده، لایحه بودجه به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بیاید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

عصر هیئت‌ مدیره صنایع استان خراسان آمدند. گزارشی از وضع صنعت استان دادند و گفتند، در دولت سازندگی، صنعت استان به اندازه نیم‌ قرن پیشرفت کرد و تعداد صنایع که قبل از انقلاب، کمتر از ۲۰۰ واحد بود، آن هم واحدهای کوچک عقب‌ افتاده، امروز به دو هزار و ۵۰۰ واحد رسیده و صنایع مهمی هم دارد. تعداد ۹۰ هزار نفر نیروی انسانی در صنعت استان، شاغل است و بازار آسیای میانه هم به رونق بازار محصولات استان کمک می‌کند. برای اصلاح قانون کار و مالیات و جلوگیری از بی‌اعتبار کردن صنعتگران کارآفرین-‌با تعبیراتی مثل سرمایه‌دار و رانت‌خوار و...‌- استمداد کردند. از مجلس، گله داشتند که این تعبیرات را در جلسات اخیر به کار برده و گفتند، دنیای پیشرفته، برای تشویق و طرح ارزش کار، عنوان سرمایه‌دار را به کارآفرین تبدیل کرده است.

شب، آقای [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما]، اطلاع داد که مجلس و شورای نگهبان، در چند مورد به تفاهم نرسیده‌اند و قرار شده، لایحه بودجه به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بیاید. خواست که در رسیدگی به بودجه، تسریع شود. برای اولین بار، لایحه بودجه به مجمع ارجاع می‌شود. امروز، مذاکرات مجلس، داغ و تنش‌زا بوده است.

روابط ترکیه و فرانسه، به خاطر به رسمیت شناخته‌ شدن قتل‌ عام ارامنه در زمان دولت عثمانی، تیره شده؛ در پارلمان فرانسه و در انگلیس هم مسئله مطرح است. در بنگلادش، امروز اعتصاب عمومی در شهر داکا، برای مخالفت با حکم دیوان عالی کشور، در مورد فتوا بوده است.

۲۱۹۲۱۵