شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#دولت#آنلاین

طرح جدید دولت برای فروش بیشتر خودروهای برقی / حساب‌های بانکی مشکوک زیر ذره بین بانک مرکزی

اقتصاد طرح جدید دولت برای فروش بیشتر خودروهای برقی / حساب‌های بانکی مشکوک زیر ذره بین بانک مرکزی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۴ ( ۱۵ بهمن ۱۴۰۲( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

استرالیا طرح مورد علاقه خود را برای قوانین جدید در مورد آلایندگی وسایل نقلیه انتخاب کرده است که استفاده از خودروهای برقی را آسان تر می‌کند. این طرح با قوانینی که قبلاً در بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر مورد استفاده قرار گرفته است، همسو است. سال گذشته، دولت طرحی را برای کاهش مصرف سوخت خودروها اعلام کرد که به گفته طرفداران این طرح، خودروسازان را تشویق می‌کند تا خودروهای برقی بیشتری را در استرالیا بفروشند و محبوبیت آنها را افزایش دهد. دولتی که در سال ۲۰۲۲ با وعده بهبود سیاست‌های اقلیمی روی کار آمد این طرح را ارائه کرد.

به دلیل حملات شبه نظامیان در دریای سرخ و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، بازار جهانی بیشتر بر منابع محلی متمرکز شده است. این بدان معنی است که دریافت نفت از مناطق مجاور منطقی تر است. ترافیک نفتکش‌ها از طریق کانال سوئز کاهش یافته است که منجر به ظهور دو منطقه تجاری جداگانه شده است. منطقه اول شامل حوزه اقیانوس اطلس، دریای شمال و مدیترانه است، در حالی که منطقه دوم خلیج‌فارس، اقیانوس هند و شرق آسیا را در بر می‌گیرد. اگرچه نفت خام هنوز بین این مناطق حرکت می‌کند، روند خرید اخیر نشان دهنده قطع ارتباط است، به طوری که برخی از نفت اکنون مسیر طولانی تر و پرهزینه تری را در ناحیه جنوبی افریقا طی می‌کنند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

قانونی در مجلس نمایندگان امریکا وضع شد تا ۱۷.۶ میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اسرائیل در زمان مبارزه با حماس ارائه کند. لایحه بودجه، که توسط هیات تخصیص بودجه مجلس پیشنهاد شده است، ممکن است هفته آینده توسط کل مجلس رای گیری شود. مایک جانسون رئیس مجلس در نامه‌ای به اعضا به این موضوع اشاره کرد. مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان موافقت کرد که ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اسرائیل بدهد، اما آنها می‌خواستند با پس گرفتن مقداری پول در نظر گرفته شده برای خدمات درآمد داخلی ایالات متحده، هزینه آن را بپردازند.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که ایتالیا از طرح Enel برای توسعه کارخانه پنل‌های خورشیدی خود در سیسیل حمایت خواهد کرد. این به شرکت کمک می‌کند تا تولید خود را افزایش دهد و هدف آن این است که کارخانه را به سایت اصلی پنل‌های خورشیدی در اروپا تبدیل کند. ملونی گفت که این طرح ملی ۹۰ میلیون یورو (۹۷ میلیون دلار) برای این پروژه فراهم می‌کند. این بودجه به کارخانه فعلی کمک می‌کند تا خود را بهبود بخشد و خط تولید جدیدی ایجاد کند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

بر اساس یک سند فاش شده، گویا گوگل در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییرات قابل توجهی در ابزار هوش مصنوعی Bard خود با تغییر نام آن به Gemini است. این تغییر با معرفی اخیر این شرکت از مدل جدید هوش مصنوعی چندوجهی، جمینی، و ادغام آن در محصولات مختلف گوگل، از جمله بارد، هماهنگ است. این انتقال می‌تواند پیشنهادات هوش مصنوعی گوگل را ساده کند. تغییرات به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط توسعه‌دهنده برنامه اندروید، Dylan Roussel مربوط به ۷ فوریه است، و همچنین خاطرنشان می‌کند که سطح پیشرفته Gemini Advanced در این زمان در دسترس خواهد بود. همچنین اشاره می‌کند که یک برنامه Gemini برای اندروید نیز "به زودی" عرضه می‌شود.

بانک مرکزی هند کشف کرده است که صدها هزار حساب در بانک پرداخت Paytm وجود دارد که بدون شناسایی مناسب ایجاد شده‌اند. آنها این اطلاعات را با سازمان مبارزه با جرایم مالی کشور در میان گذاشته‌اند. بانک مرکزی هند نگران است که برخی از حساب‌های بانکی ممکن است برای فعالیت‌های پولی غیرقانونی مانند پول شویی استفاده شده باشد. RBI ( بانک مرکزی هند) یافته‌های خود را با اداره اجرا، وزارت امور داخله و دفتر نخست وزیر به اشتراک گذاشته است.