شهر خبر

درآمد ماهانه ۹۰ میلیونی با ورود به صنف طلا / دولت فکری به حال فعالان این حوزه کند

صنعت درآمد ماهانه ۹۰ میلیونی با ورود به صنف طلا / دولت فکری به حال فعالان این حوزه کند

خواجویی گفت: خوشبختانه صنعت طلاسازی آینده شغلی خوبی دارد اما به جوانانی که قصد ورود به این حوزه را دارند توصیه می کنم که با مراجعه به سازمان های فنی حرفه ای و آموزش تخصصی طلاسازی به صورت حرفه ای وارد این بخش شوند.

صنعت طلا و طلاکاری از دیرباز تا کنون از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. این صنعت نه تنها به عنوان یک کالای زینتی و تزئینی، بلکه به عنوان یک سرمایه و پشتوانه مالی نیز مورد توجه بوده است. از این رو برگزاری رویدادهای نمایشگاهی این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و مخاطبان خاص به خود را نیز دارد.

پیرامون برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته که از ۱۱ الی ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال برگزار شد گفتگویی را با خواجویی مدیرعامل شرکت جواهرسازان خواجویی ترتیب داده ایم.

مهم ترین چالش فعالان صنعت طلاسازی

خواجویی مدیرعامل شرکت جواهرسازان خواجویی، توجه به سلایق مختلف و طراحی و تولید محصول برای همه سلیقه ها را یکی از مزایا و توانمندی های این شرکت عنوان کرد و گفت: هر آنچه در رویای مشتری می گذرد را به واقعیت تبدیل می کنیم.

خواجویی-صنعت-طلاسازی

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تامین مواد اولیه مهم ترین چالش فعالان این حوزه به شمار می رود، گفت: نحوه فعالیت ما به طوری است که اگر از پله نخست خوب شروع نشود شاهد خروجی خوبی در محصولات خود نخواهیم بود. متاسفانه امروزه شاهد  واردات طلای نامرغوب و با عیار نامناسب به کشور هستیم.

این فعال صنعت طلا همچنین گفت: تامین سایر مواد اولیه مانند گچ و رزین نیز با چالش هایی برای ما همراه است. فعالان این حوزه این مواد اولیه را نسبت به کشور ترکیه و... به ۳ برابر قیمت می خرند. از همین رو قیمت تمام شده ما با ترکیه حدود ۵٪ اختلاف دارد که این عدد بسیار تعیین کننده ای در معاملات بازار طلا به حساب می آید. البته نباید نقش واسطه ها و سودهای کلانی که این افراد در این بین به جیب می زنند را نادیده گرفت.

خواجویی در ادامه عنوان کرد: انتظار ما از دولت و سیاست گذاران این حوزه این است که حداقل در تامین مواد مورد نیاز با قیمت مناسب ما را یاری کند تا ما بابت تامین مواد اولیه نگرانی نداشته باشیم.

آینده خوب اشتغال در حوزه طلا

وی در ادامه به حوزه اشتغال در صنعت طلا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این صنعت آینده شغلی خوبی دارد اما به جوانانی که قصد ورود به این حوزه را دارند توصیه می کنم که با مراجعه به سازمان های فنی حرفه ای و آموزش تخصصی طلاسازی به صورت حرفه ای وارد این بخش شوند تا در آینده موفق تر عمل کنند. امروزه متوسط حقوق کسانی  که به صورت کارگری در این حوزه فعالیت دارند حدود ۱۲ میلیون است و درآمد کسانی که واحد فروش طلا دارند به حدود ۹۰ میلیون می رسد.  

نمایشگاه طلای ایران مال هم‌رده با نمایشگاه های خوب بین المللی

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این رویداد با استقبال خوب فعالان این حوزه مواجه شد و قراردادهای خوبی نیز در خلال برگزاری این جشنواره منعقد شد. از طرفی آخرین دستاوردها و خدمات همکاران ما در این صنعت به نمایش گذاشته شد تا از این طریق سایر همکاران نیز از آخرین تکنولوژی ها و پیشرفت های این صنعت مطلع شدند.

این فعال صنعت طلا افزود: من در تمام رویدادهای نمایشگاهی داخلی و خارجی مرتبط با حوزه صنعت طلا شرکت می کنم. خوشحالم که عنوان کنم این دوره از نمایشگاه طلا بسیار با کیفیت و هم رده با نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه های ترکیه و هنگ کنگ برگزار شد.