شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مجلس#بانک

تشویق بانک ها به پرداخت تسهیلات مسکن / سرمایه این بانک ها افزایش پیدا می کند؟

راه و مسکن تشویق بانک ها به پرداخت تسهیلات مسکن / سرمایه این بانک ها افزایش پیدا می کند؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک‌های دولتی که در حال حاضر اقدام به پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن کرده اند سرمایه آن‌ها در حال حاضر افزایش خواهد یافت.

تسهیلات ساخت مسکن به عنوان یک منبع مالی برای افرادی که می‌خواهند خانه بسازند یا خریداری کنند، ارائه می‌شود. این تسهیلات ممکن است شامل وام‌های مسکن، وام‌های مساعدتی و یا تسهیلات مالی دیگر باشد که به افراد کمک می‌کند تا به خرید یا ساخت مسکن بپردازند.

 

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر روند همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی چندان مناسب نبوده است گفت: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است، اما باز هم رضایت مندی چندانی بین سازندگان و متقاضیان برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر با وجود آنکه رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی برای پرداخت این تسهیلات دستورات لازم را داده اند، اما همچنان شاهد آن هستیم که در این زمینه همکاری مناسبی بین دستگاه‌ها وجود ندارد.

او می‌گوید: طبق قانون برنامه هفتم دولت قدرت اعتبار دهی بانک‌های متخلف را باید کاهش دهد، اما برای تشویق در اجرای این اقدام باید عوامل مختلفی به کار گرفته شود عواملی از جمله افزایش سرمایه بانک‌های همراه در این زمینه خود می‌تواند این نقش موثری در همرای بیشتر بانک‌ها شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خود نقش موثری در بهبود وضعیت بازار تولید مسکن دارد و همین موضوع در آینده می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور فراهم کند.