شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#تعداد#افزایش قیمت#جدید

افزایش عجیب تعداد کاربران دوج کوین / افزایش قیمت در راه است؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | رمزارز دوج کوین

بیش از ۸۹۰ هزار حساب جدید در این مدت ایجاد شده که نشان‌دهنده علاقه روزافزون کاربران جدید به این شبکه است. در پی این موضوع، تعداد آدرس‌های فعال شبکه دوج‌کوین نیز روندی صعودی پیدا کرده است.

اقتصاد افزایش عجیب تعداد کاربران دوج کوین / افزایش قیمت در راه است؟

به گزارش سایت اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock)، تعداد حساب‌های جدید اکوسیستم دوج‌کوین (DOGE) طی هفت روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

بیش از ۸۹۰ هزار حساب جدید در این مدت ایجاد شده که نشان‌دهنده علاقه روزافزون کاربران جدید به این شبکه است. در پی این موضوع، تعداد آدرس‌های فعال شبکه دوج‌کوین نیز روندی صعودی پیدا کرده است.

بیشترین تعداد آدرس فعال در چند ماه گذشته حدود ۱.۳ میلیون آدرس در ماه دسامبر بوده است. این رقم متعاقباً تا حدود ۵۰۰ هزار آدرس کاهش یافت.

با این حال، از ۲۵ ژانویه، روندی صعودی داشته و تا زمان انتشار این خبر به حدود ۱.۴ میلیون آدرس رسیده است. این رقم، بیشترین میزان ثبت‌شده طی شش ماه گذشته محسوب می‌شود.

dogecoin-welcomes-a-wave-of-new-users-will-it-impact-doge-prices-

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های فعال روزانه نیز روند مشابهی را تجربه کرد و در ۲۹ ژانویه به سقف خود یعنی ۲۸۷ هزار آدرس رسید. پیش از این، بیشترین تعداد ثبت‌شده حدود ۱۴۴ هزار آدرس بود.

در زمان انتشار این خبر، تعداد آدرس‌های فعال روزانه حدود ۱۵۰ هزار عدد اعلام شده است.

dogecoin-welcomes-a-wave-of-new-users-will-it-impact-doge-prices-

تعداد دارندگان دوج‌کوین در هفته‌های اخیر روند صعودی ثابتی داشته است. از ۳۰ ژانویه تا کنون، تعداد دارندگان این ارز دیجیتال حدود ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

در زمان انتشار این خبر ، تعداد کل دارندگان توکن DOGE، نزدیک به ۶ میلیون نفر است.

dogecoin-welcomes-a-wave-of-new-users-will-it-impact-doge-prices-

تجزیه و تحلیل تایم‌فریم روزانه دوج‌کوین نشان می‌دهد که افزایش اخیر کاربران جدید، تأثیر قابل توجهی بر قیمت نداشته است. چارت این ارز دیجیتال، نشان‌دهنده عدم تحرک قابل توجه در چند روز گذشته است.

در زمان نگارش این خبر، توکن DOGE طی ۲۴ ساعت گذشته کاهشی ۰.۵ درصدی داشته است. بیشترین رشد قیمت مشاهده‌شده در هفت روز گذشته، افزایشی ۳.۰۴ درصدی بوده است.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

رمزارز دوج کوین (Dogecoin)، آلت کوینی همتا به همتا (Peer to Peer) و متن‌باز است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و با لوگوی سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) توسعه پیدا کرد. درواقع پس از رواج پیدا کردن استفاده از بیت کوین و جدی‌‌تر شدن این ارز دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده Dogecoin که به این موضوع انتقاد داشتند، تصمیم گرفتند تا رمزارزی راه‌اندازی کنند تا به اندازه بیت کوین جدی نبوده و حتی کمی هم سرگرم‌کننده باشد.

توسعه‌دهندگان توکن دوج کوین (DOGE)، عقیده داشتند که دنیای رمزارزها بیش از حد جدی است و تنها به پول محدود می‌شود، پس دوج کوین را به عنوان رمزارزی برای شوخی و سرگرمی ایجاد کردند. این آلت کوین که برای سرگرمی ایجاد شده بود، حالا به رمزارزی مهم تبدیل شده که جامعه کاربری غنی و وفاداری دارد.

اکنون که با ماهیت ارز دوج کوین و تاریخچه آن آشنا شدیم، نوبت آن است که به این سوال بپردازیم که عملکرد دوج کوین چیست و بر چه اساسی کار می‌کند؟ توکن دوج کوین (DOGE)، بر اساس ارز دیجیتال لایت کوین ساخته شده و از فناوری مشابه‌ الگوریتم اثبات کار، برای سازوکار اجماع خود استفاده می‌کند؛ به این معنی که استخراج‌کنندگان Dogecoin نمی‌توانند از الگوریتم SHA-۲۵۶ که شامل تجهیزات استخراج بیت کوین می‌شود، استفاده کنند.

نام و طراحی لوگوی دوج کوین، برگرفته از سگی با نژاد شیبا اینو است؛ تصویر این سگ حتی قبل از معرفی ارز دیجیتال DOGE هم، به عنوان میمی اینترنتی شناخته می‌شد و برای نوشتن متن‌های خنده‌دار در فضای مجازی به کار می‌رفت.

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال دوج کوین، برای ایجاد رمزارز DOGE از کد رمزارز دیگری به‌نام لاکی کوین (Lucky Coin) استفاده کردند و به نوعی می‌توان Dogecoin را فورکی از لاکی کوین دانست. سیستم پاداش‌دهی ارز دیجیتال لاکی کوین، تصادفی بود و ماینرها به ازای هر بلاک، مقداری تصادفی پاداش دریافت می‌کرد، بنیان‌گذاران ارز دیجیتال Dogecoin هم برای شوخی باقی‌ ماندن پروژه، این قابلیت پاداش‌دهی تصادفی را حفظ کردند.

 

منبع: رمزارز نیوز