شهر خبر

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / رمزارزهای برتر برای سرمایه گذاری کدامند؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین بار دیگر شتاب صعودی به دست آورده است. قیمت این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۴۳۱۷۴.۵۱ دلار رسیده است.

اقتصاد تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / رمزارزهای برتر برای سرمایه گذاری کدامند؟

طی ۲۴ ساعت گذشته، ارزهای دیجیتال اصلی روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند. بیت کوین (BTC) همچنان بالاتر از ۴۳ هزار دلار معامله می‌شود و سایر آلت‌کوین‌ها نیز وضعیت خوبی دارند.

به عنوان مثال اتریوم (ETH) موفق شد سطح ۲۳۰۰ دلار را حفظ کند. علاوه بر این، ریپل (XRP) بالاتر از سطح ۰.۵۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت ارزهای دیجیتال اصلی

قیمت بیت کوین بار دیگر شتاب صعودی به دست آورده است. قیمت این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۴۳۱۷۴.۵۱ دلار رسیده است.

از سوی دیگر، حجم معاملات آن در همین مدت با ۱۰.۳۹ درصد نزول به ۱۷.۷۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. ارزش بازار این ارز دیجیتال در حال حاضر ۸۴۶.۹۶ میلیارد دلار است.

اتریوم با ۰.۹۴ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۲۱.۱۷ دلار قیمت دارد و ارزش بازار آن ۲۷۸.۹۶ میلیارد دلار است. با این حال، حجم معاملات این ارز دیجیتال، ۱۲.۵۵ درصد کاهش یافت و به ۷.۰۴ میلیارد دلار رسید.

قیمت بایننس کوین (BNB) با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۳۰۲.۹۶ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با ۲.۷۰ درصد کاهش به ۷۰۰.۱۷ میلیون دلار رسید.

قیمت سولانا ۰.۵۹ درصد افزایش یافت و به ۹۹.۶۶ دلار رسید. سولانا شاهد کاهش ۱۰.۲۶ درصدی حجم معاملات و رسیدن آن به ۲.۳۲ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته بود.

قیمت ریپل به روند صعودی خود ادامه داد و با افزایشی ۰.۲۰ درصدی به ۰.۵۰۷۹ دلار رسید. این در حالی بود که حجم معاملات XRP با ۳.۷۶ درصد نزول به ۸۷۲.۲۶ میلیون دلار کاهش یافت.

در همین حال، قیمت کاردانو با ۱.۹۱ درصد افزایش به ۰.۵۱۶۸ دلار و حجم معاملات آن با ۲۱.۵۸ درصد افزایش به ۴۱۷.۹۰ میلیون دلار رسید.

در بخش‌ میم‌کوین‌ها، قیمت دوج‌کوین با ۰.۵۲ درصد کاهش به ۰.۰۷۹۳۱ دلار رسید در حالی که رقیب آن، شیبا اینو، افزایش ۰.۶۵ درصدی را ثبت کرد و با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۹۱۱۷ دلار معامله شد. در ادامه ارزهای دیجیتالی که طی ۲۴ ساعت گذشته بهترین عملکرد را داشته‌اند بررسی می‌کنیم.

پپه‌ کوین

پپه‌ کوین (PEPE)، پس از نزولی ۱۵ درصدی طی هفته گذشته، روند صعودی خود را از سر گرفت. قیمت پپه‌ کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱.۰۸ درصد افزایش به ۰.۰۰۰۰۰۰۹۳۵۱ دلار و حجم معاملات آن با ۲۹.۴۱ درصد کاهش به ۳۶.۷۲ میلیون دلار رسیده است. ارزش بازار آن نیز ۳۹۳.۳۹ میلیون دلار است.

crypto-prices-last-24-hour

فلر

فلر (Flair) رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و یکی از بهترین عملکرد‌ها را به ثبت رساند. قیمت فلر طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۳.۱۲ درصد افزایش به ۰.۰۲۷۱۶ دلار و حجم معاملات آن با ۲۵۹.۲۶ درصد افزایش به ۳۷.۷۵ میلیون دلار رسیده است. علاوه بر این، فلر در رالی امروز سقف ۰.۰۲۷۹۹ دلار را به ثبت رساند.

crypto-prices-last-24-hour

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی است که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله می‌شود. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث متمایز شدن آن با پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل پول می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند؛ دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت می‌شود. برخلاف ارزهای فیات که توسط دولت چاپ می‌شوند، ارزهای دیجیتال مالک خاصی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بماند.

ارز دیجیتال نقش پول را در فضای دیجیتال ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، رمزارزها وجود فیزیکی ندارند و فقط در فضای بلاک چین تعریف شده‌اند. ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستند و امکان پرداخت امن را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنند. اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل می‌شوند. رمزنگاری به الگوریتم‌های و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته می‌شود که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی-خصوصی و توابع هش.

 

منبع: رمزارز نیوز