شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مسکونی#مجتمع

محافظ مریم رجوی را بشناسید /این زن در حمله خمپاره ای منافقین به یک مجتمع مسکونی در تهران نقش داشت

محافظ مریم رجوی را بشناسید /این زن در حمله خمپاره ای منافقین به یک مجتمع مسکونی در تهران نقش داشت

نیکو خائفی اشکذری متهم ردیف سی و سوم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) است.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین نیکو خائفی اشکذری فرزند محمدعلی متولدسال ۱۳۳۸ در مشهد متهم ردیف سی و سوم پرونده است.

آنگونه ایسنا روایت کرده، او پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جذب گروهک شده و در فاز به اصطلاح سیاسی به فعالیت تشکیلاتی می‌پردازد. نامبرده در سال ۱۳۵۹ با یکی از منافقین به نام علیرضا محمد زاده (عضو شورا)، ازدواج تشکیلاتی می‌کند.

سپس در سال ۱۳۶۰، همزمان با شروع فاز نظامی گروهک، مشارالیها در مازندران، مسئولیت حفاظت از مقرهای منافقین را عهده دار می‌شود.

او بین سال‌های ۱۳۶۱-۱۳۶۲ به اتفاق همسرش به منطقه‌ی کردستان عراق متواری و در نوار مرزی به امور پایگاه‌های منافقین رسیدگی کرده و سپس به کشور فرانسه می‌رود. نیکو خائفی پس از آن به کشور آلمان عزیمت کرده و از آنجا، به عراق منتقل و در بخش هدایت تیم‌های عملیاتی به فعالیت می‌پردازد.

نامبرده سپس در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان و مروارید فعالانه شرکت کرده و مسئولیت بخش‌های مختلف در شاخه‌ی نظامی را عهده‌دار می‌شود که مجروح نیز می‌شود. مشارالیها پس از آن، مجدداً به کشور آلمان برگشته و در آذرماه سال ۱۳۷۱ به عضویت شورا در می‌آید.

نامبرده در سال ۱۳۷۳ با حضور در پاریس، در تیم حفاظت مریم رجوی عضو شده و در سال ۱۳۷۴ به عضویتِ شورای رهبری می‌رسد. نیکو خائفی در حمله‌ی خمپاره‌ای به مجتمع مسکونی شهرک نور تهران، قبل از اعزام اعضای تیم تروریستی، آنان را توجیه و هدایت کرده است و او تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۳۷/۶-۲۰۰۲ است.

219218