شهر خبر

حمایت بایننس از ژوپیتر / منتظر افزایش قیمت باشید

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | صرافی ژوپیتر

بایننس از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)، معاملات اسپات توکن JUP را با جفت‌های معاملاتی JUP/USDT، JUP/FDUSD، و JUP/TRY ارائه خواهد کرد.

اقتصاد حمایت بایننس از ژوپیتر / منتظر افزایش قیمت باشید

صرافی بایننس از برنامه‌های خود برای لیست کردن توکن بومی صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر (JUP) خبر داد.

صرافی ژوپیتر مستقر در بلاکچین سولانا، اخیرا با افزایش حجم معاملات خود به جایگاه دوم در میان صرافی‌های غیرمتمرکز رسیده و توجه جامعه کریپتو را به خود جلب کرده است. فهرست شدن این توکن در بایننس، دسترسی کاربران را به آن افزایش خواهد داد و می‌تواند منجر به رشد قیمت آن شود.

بایننس از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴، ساعت ۱۵:۳۰ (UTCمعاملات اسپات توکن JUP را با جفت‌های معاملاتی JUP/USDT، JUP/FDUSD، و JUP/TRY ارائه خواهد کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که در بین صرافی‌های غیرمتمرکز، یونی‌سواپ (Uniswap V۳) با حجم معاملات تقریباً ۷۸۱.۲۵ میلیون دلاری در ۲۴ ساعت گذشته پیشتاز است.

صرافی ژوپیتر هم با حجم معاملات ۶۲۹.۳۲ میلیون دلاری، در مدت مشابه جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.این ارقام، افزایش محبوبیت و تسلط فزاینده ژوپیتر را نشان می‌دهند و زمینه را برای افزایش توجه سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند.

شایان ذکر است که چندین صرافی ارز دیجیتال دیگر هم برنامه‌هایی برای فهرست کردن توکن JUP در پلتفرم خود دارند که نشان‌دهنده علاقه روزافزون جامعه کریپتو به پروژه‌های مبتنی بر سولانا است. از جمله این صرافی‌ها می‌توان به بای‌بیت (Bybit)، ال‌بنک (LBank) و بیت‌مارت (BitMart)، اشاره کرد.

ژوپیتر چیست؟

ژوپیتر یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) بر بستر شبکه سولانا است. صرافی Jupiter در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی توانست به یکی از محبوب‌ترین دکس‌های شبکه سولانا تبدیل شود. این صرافی نقدینگی را از دکس‌ها و بازارسازهای مختلف در کل اکوسیستم سولانا جمع‌آوری می‌کند و به همین دلیل در مقایسه با صرافی‌های دیگر، قیمت‌های دقیق‌تری در معاملات ارائه می‌دهد.

مدت‌ها پیش، ژوپیتر خبر یک ایردراپ بزرگ را به کاربران داد که در طی آن قرار است ۴۰ درصد از عرضه کل توکن‌های JUP بین کاربران فعال صرافی توزیع شود. ایردراپ ژوپیتر از ۴ مرحله تشکیل شده است: مرحله اول ایردراپ JUP در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲) انجام شد. مرحله دوم احتمالا چند روز دیگر، در اواخر ژانویه ۲۰۲۴ (بهمن) انجام خواهد شد. مراحل سوم و چهارم نیز به‌ترتیب برای ماه‌های فوریه ۲۰۲۴ (اواخر بهمن) و اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است. این تاریخ‌ها دقیق نیستند و ممکن است بر اساس تصمیمات صرافی، تغییر کنند.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد Jupiter

ژوپیتر قابلیت‌های خاصی دارد که آن را از سایر صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا متمایز می‌کند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ژوپیتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    نقدینگی زیاد و حجم بالای معاملات: علی‌رغم اینکه ژوپیتر یک صرافی‌ نسبتا جدید است، به‌سرعت رشد کرد و در حال حاضر، حجم معاملات روزانه آن به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

    دکس اختصاصی سولانا: ژوپیتر یکی صرافی غیرمتمرکز اختصاصی برای شبکه سولانا است و با تامین نقدینگی، به رشد بازار دیفای شبکه سولانا و پروژه‌های آن کمک می‌کند.

    کاربرمحوری: ژوپیتر یک ایردراپ بزرگ برای توکن JUP خود برنامه‌ریزی کرده است که به کاربران وفادار و فعال این صرافی تعلق خواهد گرفت. هدف از این نوع ایردراپ‌ها، پاداش دادن به کاربران و فعال نگهداشتن جامعه کاربری پروژه است.

ژوپیتر چگونه کار می‌کند؟

همانطور که قبل‌تر اشاره شد، ژوپیتر یک اگریگیتور یا جمع‌کننده داده است که نقدینگی را از صرافی‌ها و بازارسازهای مختلف سولانا دریافت می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود که کاربران جفت‌ارزها را با قیمت مناسب و با حداقل اسپلینچ معامله کنند.

ژوپیتر با قابلیت مسیریابی هوشمند یا Smart Routing، بهترین مسیر برای سواپ توکن‌ها را پیدا می‌کند و مسیرها را به‌صورت رتبه‌‌بندی‌شده به کاربر نشان می‌دهد. کاربر می‌تواند مسیر دلخواه خود را انتخاب کند؛ اما معمولا اولین مسیر، بهترین قیمت و کمترین کارمزد را دارد.

 

 

منبع: رمزارز نیوز