شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#بورس#سرمایه گذاری#خرید#این#طلا#ندارد

خرید این طلا مالیات ندارد

طلا و ارز خرید این طلا مالیات ندارد

یک کارشناس بورس ضمن ارائه پیشنهاداتی به سرمایه گذاران در بازار سرمایه، گفت: متقاضیان عمومی می توانند به واسطه صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بورس سرمایه گذاری کنند.

قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

همچنین برای سرمایه گذاری با مبالغ بالا می توان از طریق شرکت های سبدگردان اقدام کرد و متقاضیان خرید طلا بدون مالیات نیز می توانند از طریق صندوق های کالایی اقدام کنند.

محمد حسین عسگری با اشاره به اینکه بورس ایران تقریبا از بهمن ماه ۱۳۴۵ فعال است و در کل این دوره بازار همواره فعال بوده و گسترش بسیار قابل توجهی هم پیدا کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه اوراق بهادار و سهام شرکت ها دو تا بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در حال فعالیت هستند که شرکت های مختلف در این دو بورس پذیرش شده اند و سهام شان در حال داد و ستد است.

وی یکی از ویژگی های بورس به عنوان یک بازار متشکل را بحث نوسانات دانست و ادامه داد: سهام شرکت ها به سرعت نسبت به اخبار و رویدادهایی که می افتد و پیش بینی هایی از آینده، واکنش نشان می دهند.

به گفته این کارشناس بورس، نوسانات جزئی از ذات بازار بورس اوراق بهادار است، به عنوان مثال اگر اخبار امیدوارکننده‌ای درباره افزایش تولید یک شرکت یا افزایش نرخ محصولات یک شرکت وجود داشته باشد این موضوع باعث افزایش سهام آن شرکت می‌شود و اگر ریسک‌هایی مثل محدودیت ها واردات و صادرات برای برخی از شرکت‌ها یا تحریم یا کاهش قیمت‌ها وجود داشته باشد می‌تواند در درآمدهای پذیرفته شده در بورس تاثیرگذار بوده و موجب کاهش قیمت‌ها می شود.

عسگری بیان کرد: به طور کلی بورس اوراق بهادار به طور کلی بازار فعال و پویایی است و در این مدت شاهد پذیرش شرکت های جدیدی در تابلوهای بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و عرضه اولیه آنها هستیم.

این کارشناس بورس گفت: بازار سرمایه یکی از بازارهای مولد است و برخلاف بازارهای سکه و ارز که ارزش افزوده ای را برای اقتصاد ایجاد نمی کنند، باعث تامین نقدینگی شرکت ها و ناشران و همچنین نقدشوندگی سهامداران می شود.