شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#اوکراین#دولت
سی‌ان‌ان: زلنسکی فرمانده کل ارتش اوکراین را برکنار می‌کند

به دنبال بالا گرفتن اختلاف‌ها در میان مقام‌های دولت کی‌یف، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین قصد برکناری «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور را دارد.

به گزارش خبرآنلاین دو منبع آگاه امروز پنجشنبه به سی‌ان‌ان گفتند که زالوژنی فرمانده محبوب ارتش اوکراین روز دوشنبه به یک جلسه در دفتر رئیس جمهور دعوت و به او گفته شده که برکنار می‌شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، چندین هفته تنش بین زلنسکی و فرمانده ارشد ارتش اوکراین وجود داشته است.

یکی از منابع آگاه به این شبکه خبری گفت که هنوز برکناری زالوژنی به طور رسمی اعلام نشده، هر چند که انتظار می‌رود حکم ریاست جمهوری در این زمینه در اوایل هفته آینده صادر شود.

این بزرگترین تغییر نظامی توسط زلنسکی از زمان شروع جنگ با روسیه خواهد بود.

به گزارش ایرنا گفته می‌شود که تنش‌ها بین این دو مقام اوکراینی از زمانی آغاز شد که زالوژنی در ماه نوامبر در گفت وگو با اکونومیست اشاره کرد که جنگ با روسیه به بن‌بست رسیده است.

روز دوشنبه سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین به سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌ها گفت که شایعات برکناری فرمانده ارتش صحت ندارد. وزارت دفاع همچنین در شبکه های اجتماعی، این موضوع را نادرست عنوان کرد.

زلنسکی دوشنبه در سخنرانی شبانه خود هیچ اشاره‌ای به فرمانده ارتش اوکراین و شایعات پیرامون آن نکرد اما به گفته یکی از منابع آگاه، رئیس جمهور اوکراین در یک گردهمایی کوچک در دفتر خود روز دوشنبه با حضور «رستم اومروف» وزیر دفاع اعلام کرد که تصمیم به برکناری فرمانده کل نیروهای مسلح گرفته است.

310310