شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#حقوق بازنشستگان#جدید#سال گذشته

وعده دولت به این افراد / منتظر واریزی جدید باشید

پاداش بازنشستگان / حقوق بازنشستگان / واریز حقوق

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان ، گفت: بازنشستگانی که سال گذشته بازنشسته شدند، پاداش پایان خدمت بازنشستگان باید به صورت متمرکز از طریق سازمان اختصاص پیدا می‌کرد.

اقتصاد وعده دولت به این افراد / منتظر واریزی جدید باشید

داوود منظور در حاشیه نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در سالن جلسات اتاق بازرگانی این شهرستان، به خبرنگاران اعلام کرد: "امروز همراه با مسئولین لرستان، از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی استان بازدید کردیم."

وی خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت لرستان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم به جهت عدالت بین استانی این عقب‌ماندگی جبران و شاخص‌های توسعه استان را به متوسط شاخص‌های استان نزدیک کنیم.

معاون رئیس‌جمهور موضوع آب و مهار آب‌های سطحی در لرستان را اولویت‌دار خواند و افزود: در همین راستا سدهای در حال ساخت استان باید هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند.

منظور با بیان اینکه سد معشوره به عنوان یک سد راهبردی و مهم در لرستان از اولویت‌های دولت است،گفت: برخی ملاحظات زیست‌محیطی در خصوص این سد وجود داشت که به تدریج در حال رفع شدن است.

وی ادامه داد: متوسط کشور ۱.۸ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت است که این نسبت در لرستان پایین است، با این وجود چندین بیمارستان مهم در استان در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال آینده به ویژه بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، دورود و کوهدشت به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان ، گفت: بازنشستگانی که سال گذشته بازنشسته شدند، پاداش پایان خدمت بازنشستگان باید به صورت متمرکز از طریق سازمان اختصاص پیدا می‌کرد.

منظور افزود: مجموع پاداش بازنشستگان ۳۳ هزار میلیارد تومان بود که قبلا برای حدود ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر ۲۴ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد، بخش باقی‌مانده نیز روز گذشته تخصیص داده شد که تا چند روز آینده به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو تاکید و تصریح کرد: مطمئن هستیم مردم پرشور در انتخابات شرکت خواهند کرد و با حماسه باشکوه خود بار دیگر دشمنان را ناامید خواهند کرد.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده این است که ملت ایران نسبت به مطالبات خود پیگیر بوده و مجلس قوی را تشکیل خواهند داد.

روز اول این هفته مجلس مصوبه ای رو تصویب کرد که طبق این مصوبه، پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب سال ۱۳۷۵، پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق‌العاده بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مذکور به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۱) قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران در ازای هر سال خدمت حداکثر تا ۳۰ و تا سقف ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

اعمال این بند برای نیروهای مسلح با رعایت تبصره (۳) ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

اواخر دی ماه رحیم زارع در نشست خبری در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: کمیسیون تلفیق میزان ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در سال آینده ۲۰ درصد تعیین کرد، کف حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان ۹ میلیون تومان تعیین شد. همچنین معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت هم تا سقف ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شد. مالیات مازاد حقوق ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان ۱۰ درصد، مازاد ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان ۱۵ درصد و مازاد ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان ۲۰ درصد و مازاد ۴۰ میلیون تومان مشمول مالیات ۳۰ درصد می‌شود.

۵۵۰ میلیون تومان میزان پاداش خدمت در سال آینده

زارع ادامه داد: میزان پاداش پایان خدمت در سال آینده ۵۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد و تا ۷۰ میلیون تومان سقف خالص پرداختی برای سال آینده خواهد بود.

وی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص ایثارگران اظهار کرد: کمیسیون تلفیق کف حقوق والدین شهدا را ۱۵ میلیون تومان تعیین کرد میزان حقوق رزمندگان معسر هم با حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

منبع: اقتصاد۱۰۰