شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجلس#سال آینده#مجلس شورای اسلامی

هشدارهای اقتصادی کوثری: کسری بودجه برای سال آینده «ام الخبائث» است

هشدارهای اقتصادی کوثری: کسری بودجه برای سال آینده «ام الخبائث» است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بالا بردن سقف بودجه و ایجاد کسری برای سال آینده را «ام الخبائث» دانست چرا که موجب ایجاد تورم و کوچکتر شدن سفره مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس گفت: سقف اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در فرآیند بررسی در مجلس بدون در نظر گرفتن منابع مالی پایدار و قطعی برای آن افزایش یافته که این مسأله عامل کسری بودجه خواهد بود.

بنابر گزارش ایرنا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: بالا بردن سقف بودجه و ایجاد کسری بودجه برای سال آینده «ام الخبائث» است چرا که موجب ایجاد تورم و کوچکتر شدن سفره مردم می‌شود.

کوثری افزود: اگر نمایندگان در مجلس با بالا بردن سقف هزینه‌ها به دنبال افزایش حقوق و مستمری برای اقشار جامعه و تخصیص اعتبار به پروژهای مختلف هستند بدون آنکه منابع مالی پایدار برای آن در نظر بگیرند باید بدانند که تورم ناشی از این عدم تعیین اعتبار، را به اقتصاد کشور تحمیل می کند.

وی تاکید کرد: همانطور که مخالفان افزایش سقف بودجه در مجلس مطرح می کردند تحمیل هزینه به بودجه بدون تأمین منابع مالی آن در واقع دست بردن در جیب مردم است، ما از یک سو حقوق را افزایش دهیم و از طرف دیگر با ایجاد تورم ناشی از کسری بودجه، تورم را به مردم تحمیل می‌کنیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما قانونی در مجلس به تصویب می رسانیم آن قانون باید جامع و کامل باشد و همه جوانب کار برای اجرای آن قانون در نظر گرفته شود.

کوثری در ادامه پیش بینی کرد که شورای نگهبان به دلیل مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی به مصوبه مجلس ایراد خواهد گرفت.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه عملا ۴۴۰ همت بار مالی به بودجه تحمیل کرده بدون اینکه منابع درآمدی آن مشخص باشد. این اتفاق یعنی ناترازی و کسر بودجه که سال بعد یقینا به تورم منجر خواهد شد.

۲۱۹۲۱۵