شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس‌جمهور#قیمت#سال گذشته

۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد

تسنیم: داوود منظور، ظهر امروز، سه‌شنبه در آیین آبگیری سد تاج‌امیر دلفان در جمع اهالی روستای تاج‌امیر با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های کشور را باید در بخش‌های مختلف تقویت کرد، گفت: بخشی از واردات باید در داخل به مرحله تولید برسد.

او افزود: حمایت از بخش کشاورزی سیاست اصلی دولت سیزدهم است که در این راستا با خرید تضمینی گندم در سال گذشته و با تصویب قیمت مناسب، ۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: در ارتباط با دانه‌های روغنی، برنج و سایر کالاهای اساسی نیز باید رویکرد مشابهی داشته باشیم تا به‌زودی جشن خودکفایی کشور را در تولید این محصولات برگزار کنیم.

او بیان کرد: ۱۵ میلیارد دلار کالای اساسی سالانه وارد کشور می‌شود که نشان می‌دهد از ظرفیت‌های خدادادی موجود به‌خوبی استفاده نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش دولت سیزدهم بر این است که نعمت ارزشمند آب به‌خوبی مدیریت و ذخیره‌سازی شود و با بهره‌وری مناسب به‌کار گرفته شود.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید به اینکه لرستان ظرفیت دارد بخش بزرگی از نیازهای کشور به کالاهای اساسی را تأمین کند، ابراز کرد: امروز کشور با وجود همه فشارهای خارجی، سرافرازانه و مقتدرانه رو به‌سوی پیشرفت نهاده و صحنه سازندگی و کارآفرینی شده است.

منظور با اعلام اینکه "نرخ بیکاری در لرستان ۹ درصد کاهش یافته و نرخ رشد اقتصادی این استان طی ۲ سال گذشته شتاب چشمگیری داشته است"، اضافه کرد: لرستان را باید باتوجه‌به عقب‌ماندگی‌هایی که به‌طور تاریخی دارد به‌صورت ویژه دید و شتاب پروژه‌های عمرانی و زیرساختی را افزایش داد.

او گفت: ۵۰ پروژه و طرح در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش، آب‌رسانی، سدسازی و حمل‌ونقل در لرستان آماده بهره‌برداری تا پایان سال آینده است.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت سیزدهم خود را متعهد به نزدیک‌کردن شاخص‌های توسعه‌یافتگی، عدالت بین‌استانی و توزان توسعه می‌داند و بنا دارد پروژه‌های ناتمام‌مانده در سالیان گذشته را به نتیجه برساند.

او بیان کرد: عملیات احداث سد تاج‌امیر در سال ۱۳۹۰ شروع شد و تا ابتدای این دولت پیشرفت آن حدود ۴۰ درصد بود که با اهتمام دولت سیزدهم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز به نتیجه رسیده است.

منظور گفت: یکی از امتیازهای مهم لرستان ظرفیت‌های توسعه کشاورزی، صنعتی و دامداری است و امیدواریم که این طرح‌ها بتواند نقش مهمی در توسعه این زمینه‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افتتاح شبکه آبیاری سد ایوشان به‌صورت هم‌زمان با سد تاج‌امیر انجام شد، تصریح کرد: شبکه آبیاری سد ایوشان از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است که در این راستا ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می‌شود.