شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#بورس#جدید#سود

خبر مهم درباره جاماندگان سهام عدالت / مشمولان معرفی شدند

سهام عدالت/ سود سهام عدالت / سهام متوفیان

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ ثبت نامی برای مشمولان جدید در بحث جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد.

اقتصاد خبر مهم درباره جاماندگان سهام عدالت / مشمولان معرفی شدند

با توجه به اظهارات مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در حال حاضر هیچ ثبت نامی برای مشمولان جدید در بحث جاماندگان سهام عدالت وجود ندارد. این بدان معناست که در این زمان، فرآیند ثبت نام جدید برای افرادی که مشمول سهام عدالت هستند، انجام نمی‌شود.

او در خصوص آخرین جزییات اعطای سهام عدالت به جاماندگان می‌گوید: در خصوص اعطای سهام عدالت و آخرین جزییات آن به گفته‌های وزیر امور اقتصاد استناد می‌کنیم که مطرح شد پیشنهاد اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید به هیات دولت ارائه شده و درصورت موافقت اقداماتی شکل خواهد گرفت.

در ادامه دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت بیان کرد: باتوجه به نکات مطرح شده دریافت هرگونه مبلغی بابت هر خدمتی در خصوص سهام عدالت کاملا غیر قانونی است و هیچ ثبت‌نامی برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید درحال‌حاضر وجود ندارد و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند.

او در نهایت مطرح کرد: اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

جاماندگان سهام عدالت در این سایت ثبت نام کنند

رئیس اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: حربه جدید کلاهبرداران این است که پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند، سپس از دریافت‌کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند.

عسگر توکلی اظهار کرد: متاسفانه موضوع کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت توسط افراد سودجو، هک کردن و برداشت از حساب برخی افراد هنوز ادامه دارد.

وی افزود: حربه جدید کلاهبرداران این است که پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند. سپس از دریافت‌کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را برای واریز پول وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند. از شهروندان درخواست می‌کنیم اصلا به این پیامک‌ها توجه نداشته باشند و خبرهای موثق را از طریق رسانه‌های رسمی و صدا و سیما پیگیری کنند.

سه گروه مشمول دریافت سهام عدالت هستند

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت هم‌چنین درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: درحال‌حاضر جاماندگان سهام عدالت شامل سه گروه هستند. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر برگه سهام با مهر شرکت‌های تعاونی در اختیار دارند.

این افراد از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ در سهام عدالت عضویت داشتند اما متاسفانه به دلیل اختلالاتی که در سازمان خصوصی‌سازی وقت پیش آمد از سبد سهام عدالت خارج شدند که باید در اولویت تخصیص قرار گیرند.

توکلی تصریح کرد: گروه دوم مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند که حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود. در این خصوص دولت مصوبه‌ای را به سه بانک داد و شورای‌عالی اصل ۴۴ مقرر کرد سهام به این افراد تعلق بگیرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: گروه سوم جمعیت بزرگی را به تعداد ۱۹ میلیون نفر در کشور شامل می‌شود که واجد شرایط دریافت عدالت هستند. تقریبا به همین تعداد افرادی که جزو دهک‌های بالای جامعه هستند واجد شرایط نبودند اما سهام عدالت به آنها اختصاص یافته است. در این مورد نیز باید تجدید نظر می‌شد که اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، کانون سهامداران و مجلس شورای اسلامی پیگیر مسئله این افراد است.

وی تاکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی در دولت قبل، بدون مصوبه و با تفسیر به رای که در بحث تقسطی ۱۰ ساله داشت، زمانی را به منظور واریز پول برای مردم تعیین کرد. در صورتی که این اشتباه بود و باید به سرمایه‌گذاری استانی این مهلت داده می‌شد که حق تقدم را واریز کنند.

در واقع سرمایه‌گذاری استانی نسبت به سهمی که بدهکار بود باید واریز انجام می‌داد؛ زیرا وقتی سهامداران از سال ۱۳۸۵ سهام عدالت دریافت کردند باید تا سال ۱۳۹۵ قسط می‌دادند. به بسیاری از افراد سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ سهام تعلق گرفت که تا سال ۱۴۰۰ این افراد برای واریز قسط ۱۰ سال زمان داشتند. اما به یکباره گفتند مابقی مبلغ سهام را بدهید در غیر این صورت سهام شما ۵۰۰ هزار تومانی خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین