شهر خبر

واریز پاداش بازنشستگان / دولت زمان احتمالی آن را مشخص کرد

پاداش بازنشستگان / حقوق بازنشستگان / واریز حقوق

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: زمانی می‌گفتند تنبل به هنرستان می‌روند، اما الان میانگین معدل هنرستانی‌ها در بسیاری استان‌ها ۱۹ است و برخی هنرستانی‌ها به‌طور میانگین ماهانه ۵ میلیون تومان درآمد دارند.

اقتصاد واریز پاداش بازنشستگان / دولت زمان احتمالی آن را مشخص کرد

در نشست دبیران کل تشکل‌های فرهنگی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره مطالبه پرداخت پاداش بازنشستگان بیان کرد: "امسال پیشنهاد دادم که پاداش بازنشستگان را در بودجه سازمان برنامه در نظر بگیرند."

وی افزود: برای این امر ۵.۸ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم و به‌زودی پرداخت می‌کنیم. امیدواریم تا قبل از عید این امر تمام شود. البته ۳۰ درصد آن را قبلا پرداخت کرده بودیم. فقط وزارت آموزش و پرورش هم نیست، وزارت بهداشت و نیروهای مسلح هم در این امر مشکل دارند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: زمانی می‌گفتند تنبل به هنرستان می‌روند، اما الان میانگین معدل هنرستانی‌ها در بسیاری استان‌ها ۱۹ است و برخی هنرستانی‌ها به‌طور میانگین ماهانه ۵ میلیون تومان درآمد دارند.

صحرایی با بیان این‌که امسال تاریخ‌سازترین سال کشور در حوزه استخدام بود، درباره میزان استخدام‌ها در آموزش و پرورش گفت: امسال حدود ۵۵ هزار مجوز جذب در آموزش وپرورش داشتیم که ۵۰ هزار نفر جدب شدند. سال بعد ۷۲ هزار مجوز استخدام داریم. آیا این کسری معلم یک روزه ایجاد شده است؟

وی تاکید کرد: اگر دوستان این مسائل را سیاسی نمی‌کردند من اصلا علاقه‌مند به سیاسی‌کردن این مسائل نبودم، اما گفته شد و ما نیز باید می‌گفتیم.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دبیری

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز درباره اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدام دبیر اظهار کرد: باتوجه به پیام‌های داوطلبان در خصوص نتایج تکمیلظرفیت و اعتراضات آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز، بنا بر هماهنگی‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان هفته از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج منتشر خواهد شد.

نتایج تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگار نیز سوم بهمن اعلام شد. متقاضیانی که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته می‌شوند، باید برای طی سایر مراحل استخدام (گواهی عدم سوءپیشینه، آزمایشات و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و آمادگی جهت شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی) اقدام کنند.

همچنین صدور حکم استخدام پیمانی به‌شرط صدور تأییدیه انفرادی گزینش برای داوطلب، داشتن ابلاغ تدریس و با رعایت سایر ضوابط و مقررات استخدامی مربوط خواهد بود.

پیش از این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد رتبه بندی معلمان اظهار کرده  بود: طبق مصوبه دیوان محاسبات، رتبه‌بندی شامل کانون پرورشی فکری کودکان، مدارس استثنایی، پژوهش‌سراها و ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان نوسازی مدارس نمی‌شد که با دفاعیات ما، آنها هم مشمول می‌شوند. علاوه بر آن بیش از ۷۰ هزار معلم مهرآفرین نیز رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درعین حال گفت: در این بین حدود ۲ هزار کارمند مشغول در ادارات آموزش و پرورش داریم که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند در صورتی که آنها معلم شده و به خدمت‌شان در مدارس ادامه دهند، شامل رتبه‌بندی هم خواهند شد برای آنها هم راهکار داریم تا مشکل حل شود.

وی رتبه‌بندی را یک کار بسیار ارزشمندی خواند و گفت: بعد از ۱۰۰ سال از تاسیس مدارس جدید تحولی در عرصه مدارس رخ نداده بود که رتبه‌بندی یک تحول واقعی بود. با رتبه‌بندی عنصر رقابت وارد آموزش و پرورش شد و علاوه بر آن شأن و منزلت معلمان حفظ شد و کیفیت آموزش هم ارتقاء پیدا می‌کند.

منادی در واکنش به انتقادات برخی از نمایندگان مبنی بر اجرا نشدن درست رتبه‌بندی تصریح کرد: ما می‌خواستیم که با رتبه‌بندی، معلمان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی را بگیرند که قانون اجازه نداد اما با رتبه‌بندی جدید حقوق معلمان از سه تا هفت میلیون تومان افزایش پیدا کرد به طوری که قریب به ۳۰ درصد حقوق هر معلم را رتبه‌بندی تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این‌ رتبه‌بندی را برای معلمان سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور در نظر گرفتیم تا آنها نیز مشغول رتبه‌بندی شوند.

منبع: تسنیم