شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بیت کوین#آنلاین

تهمیدات دولت برای راضی کردن کشاورزان / بیت کوین به اوج قیمت خود نزدیک می‌شود

اقتصاد تهمیدات دولت برای راضی کردن کشاورزان / بیت کوین به اوج قیمت خود نزدیک می‌شود

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۱۰ بهمن ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

ارزش دلار امریکا در روز سه شنبه نسبت به سایر ارزها نسبتاً ثابت ماند. معامله گران منتظر بودند تا فدرال رزرو در مورد سیاست پولی خود تصمیم بگیرد، که می‌تواند نکاتی را در مورد اینکه آیا بانک مرکزی قصد دارد نرخ بهره را کاهش دهد یا خیر. اواخر روز سه‌شنبه، وزارت کار ایالات متحده داده‌هایی را درباره فرصت‌های شغلی منتشر خواهد کرد که پیش‌نمایش گزارش حقوق و دستمزد آتی را که قرار است روز جمعه منتشر شود، ارائه می‌دهد.

قیمت نفت ثابت ماند زیرا بازار منتظر پاسخ ایالات متحده به حمله مرگبار به سربازان امریکایی در اردن بود که می‌تواند تشدید تنش‌ها را در منطقه‌ای کلیدی برای تولید جهانی نفت خام به خطر بیندازد. قیمت نفت خام برنت به بیش از ۸۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت‌ها تحت تاثیر حمله هواپیماهای بدون سرنشین به سربازان امریکایی بود. علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهد که اوپک پلاس به طور کامل کاهش تولید جدید را اجرا نمی‌کند، که قیمت‌ها را پایین آورد. از سوی دیگر قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت روز سه شنبه افزایش یافت.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

انتظار می‌رود کره جنوبی برای چهارمین ماه متوالی صادرات خود را در ژانویه افزایش دهد که عمدتا به دلیل فروش رو به رشد تراشه‌های کامپیوتری است. پیش‌بینی می‌شود صادرات چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در ژانویه ۱۷.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد که سریع‌تر از رشد ۵.۰ درصدی مشاهده شده در دسامبر است. این اطلاعات بر اساس نظرسنجی از ۱۷ اقتصاددان است که از ۲۳ تا ۲۹ ژانویه انجام شده است. کره جنوبی نخستین اقتصاد بزرگی است که ارقام تجاری را هر ماه گزارش می‌کند و معیاری اولیه برای تقاضای جهانی ارائه می‌کند.

دولت فرانسه قصد دارد روز سه شنبه اقدامات جدیدی را برای رفع نگرانی کشاورزان در مورد افزایش هزینه‌ها و مقررات اروپایی اتخاذ کند، زیرا معترضان همچنان به مسدود کردن بزرگراه‌های اطراف پاریس ادامه می‌دهند. گابریل عطال، نخست وزیر، دوشنبه شب بار دیگر با رهبران اتحادیه‌ها دیدار کرد، اما تغییراتی که او در سه روز گذشته ارائه کرد، اعتراضاتی را که حدود دو هفته پیش آغاز شد، متوقف نکرد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

سنگاپور گزارش داد که تعهدات سرمایه‌گذاری در سال گذشته از بالاترین میزان ۲۲.۵ میلیارد دلار سنگاپور در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۷ میلیارد دلار سنگاپور (۹.۵ میلیارد دلار) کاهش یافته است. به گفته آژانس ترویج سرمایه‌گذاری کشور، انتظار می‌رود این تعهدات در پنج سال آینده ۲۰۰۴۵ شغل ایجاد کند. حدود ۵۸ درصد از این مشاغل در خدمات، ۲۶ درصد در تحقیق و توسعه و ۱۶ درصد باقیمانده در بخش تولید خواهد بود.

بزرگترین ارز دیجیتال در ژانویه حدود ۲ درصد افزایش یافت. به دلیل راه‌اندازی نخستین صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین ایالات متحده و تغییر نظرات درباره نحوه مدیریت پول توسط دولت، این یک ماه پر فراز و نشیب بزرگ بود. این ارز دیجیتال پنج ماه متوالی افزایش داشته است که طولانی‌ترین دوره برد از زمان تجربه شش ماهه رشد آن از اکتبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ است. بالاترین قیمتی که به آن رسیده است نزدیک به ۶۹۰۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ بوده است.