شهر خبر

پیام پرتاب موفق سه ماهواره ایرانی به فضا

پیام پرتاب موفق سه ماهواره ایرانی به فضا

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: بزرگترین پاسخ به حرکت دشمنان برای ایجاد اخلال در مسیر پیشرفت علمی ملت ایران این است که هیچ اعتنایی به توطئه‌های آن‌ها نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ضیاءالدین آقاجانپور نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، با اشاره به پرتاب سه ماهواره «مهدا»، «هاتف ـ ۱» و «کیهان ـ ۲» که توسط ماهواره‌بر سیمرغ انجام شد، گفت: در آستانه بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران دانشمندان و نخبگان جوان و انقلابی ما در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از یک دوره تلاش مستمر و شبانه روزی موفق شدند تا برای نخستین بار سه ماهواره ایرانی مهدا هاتف یک و کیهان ۲ را با ماهواره‌بر تماماً ایرانی سیمرغ و با موفقیت به فضا پرتاب کنند.

وی در گفتگو با فارس افزود: پرتاب موفق سه ماهواره ایرانی حاوی این پیام است که ما به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم با توکل به ذات اقدس الهی و مدیریت جهادی و انقلابی به قله‌های پیشرفت برسیم و تهدید و تحریم هیچ اثری بر عزم و اراده ما ندارد و ما مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه خواهیم داد.

ارزش پرتاب سه ماهواره‌ به فضا برای اولین‌بار

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن تبریک این موفقیت به فرمانده کل قوا و ملت ایران، عنوان کرد: دست یکایک عزیزانی که در این حماسه بزرگ نقش آفرینی کردند را با افتخار می‌بوسم و به آن‌ها دست مریزاد می‌گویم.

وی ادامه داد: متخصصان ما در پرتاب سه ماهواره ایرانی واقعاً کار بزرگی انجام دادند و تاثیر این کار در جهان برای افرادِ آگاه به مسائل علم فناوری و حوزه فضایی مشخص است و آن‌ها می‌دانند که این کار دانشمندان و نخبگان ایرانی ما در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تا چه میزان بزرگ و ارزشمند است.

تهدیدات نظام سلطه علیه ملت ایران اثری در عزم دانشمندان ایرانی ندارد

آقاجانپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات لازم در مقابل توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: تحریم و تهدیدات نظام سلطه علیه ملت ایران انجام می‌دهد و هیچ اثری را در عزم و اراده دانشمندان و جوانان ما ندارد چراکه آن‌ها صاحبان فکر و اندیشه هستند.

وی افزود: در دیداری که خدمت مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا داشتم ایشان فرمودند که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برخوردار از دانشمندان نخبگان و فرهیختگانی است که سرمایه‌های اصلی کشور هستند و همه ما به این دانشمندان افتخار می‌کنیم.

دشمنان از اقتدار علمی و دانشمندان ما هراس دارند

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع با بیان اینکه آنچه دشمن از آن ترس دارد فکر، اندیشه و دانشمندان ما است، خاطرنشان کرد: دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند تا دانشمند هسته‌ای و دفاعی ما شهید دکتر فخری زاده را به شهادت برساند در حالی که او به عنوان یک دانشمند برجسته ایرانی در حال فعالیت بود. دشمنان از اقتدار علمی و دانشمندان ما هراس دارند و ما می‌گوییم اگر فخری‌زاده و فخری‌زاده‌ها نباشند، هزاران فخری‌زاده داریم و این مسیر مقاومت و ایستادگی را با قوت تمام ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: بزرگترین پاسخ به حرکت دشمنان برای ایجاد اخلال در مسیر پیشرفت علمی ملت ایران این است که هیچ اعتنایی به توطئه‌های آن‌ها نداشته باشیم و بر اساس اینکه فرموده‌اند دست بالای دست بسیار است ما با سعی و تلاش خود در جهت خنثی‌کردن توطئه‌ها و اخلالگری‌های آن‌ها گام برداریم.

دانشمندان ایرانی با علم و دانش اخلالگری دشمنان را خنثی می‌کنند

آقاجانپور در پایان تصریح کرد:‌ دشمنان اکنون نیز در حال اخلال در زمینه‌های مختلفی مانند حوزه‌های صنعتی، دفاعی و سایر حوزه‌ها در کشور هستند اما دانشمندان و نخبگان ما با سرآمدی که در علم، دانش و فناوری دارند، اخلالگری‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند.

۲۷۲۱۸