شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#روغن#جدید#قیمت

برای خرید روغن گیربکس خودرو چقدر باید پول بدهیم؟

خودرو برای خرید روغن گیربکس خودرو چقدر باید پول بدهیم؟

در این مطلب به بررسی قیمت جدید انواع روغن گیربکس خودرو در بازار می پردازیم.

روغن گیربکس یک سیال است که قطعات متحرک داخل گیربکس را روغن کاری می‌کند و مانع از اصطکاک آنها می‌شود. یکی از وظایف این روغن در گیربکس‌های اتوماتیک انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده و دیگری خنک کردن گیربکس است.

روغن مورد استفاده در گیربکس دستی و خودکار با یکدیگر تفاوت دارند. روغن‌های ATFبرای جعبه‌ دنده‌های خودکار استفاده می‌شود. روغن‌ MTF نیز برای گیربکس دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن روغن دنده یا واسکازین می‌گویند.

زمان تعویض روغن گیربکس و تمام اطلاعات مرتبط با آن در دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده است. به طور معمول روغن گیربکس جعبه دنده اتوماتیک در حالت عادی باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض شود البته اگر خودرو در شرایط سخت و تحت فشار قرار گرفته باشد این عدد به ۳۰ هزار کیلومتر تقلیل پیدا می‌کند.

زمان تعویض روغن گیربکس خودرو برای خودروهای اتوماتیک هر ۶۰ هزار کیلومتر یکبار است که این عدد در برخی از خودروها به ۱۰۰ هزار کیلومتر نیز می‌رسد. تعویض روغن گیربکس زودتر از زمان مشخص شده ایرادی ندارد بلکه به سلامت جعبه دنده نیز کمک می‌کند.

حال در این گزارش قصد داریم قیمت جدید انواع مدل‌های روغن گیربکس باکیفیت خودرو در بازار را بررسی و به شما معرفی کنیم. با تیترکوتاه همراه شوید.

مدل قیمت

روغن گیربکس خودرو آترود مدل ۷۵w۸۰ Sento حجم ۲.۵ لیتر

۴۳۹,۷۵۰ 

تومان

روغن گیربکس بهران مدل ۸۵W۹۰ GL۴ حجم ۱ لیتر

۹۴,۳۸۰

تومان

روغن گیربکس آدینول مدل GH ۷۵ W ۹۰ حجم ۱ لیتر

۶۹۰,۲۱۰

تومان

روغن گیربکس خودرو آیسین مدل AFW-PLUS ظرفیت ۴ لیتر

۲,۴۱۱,۰۰۰

تومان

روغن گیربکس خودرو آترود مدل ۸۵W۹۰ EP Super Pride حجم ۲.۵ لیتر

۴۷۰,۰۰۰

تومان

روغن گیربکس خودرو لوبریفنت کانادا مدل SAE ۷۵W-۸۰ حجم ۱ لیتر

۱۴۴,۵۰۰

تومان

لازم به ذکر است، قیمت های مذکور در بالا برگرفته از آگهی های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین بوده و وبسایت خبری تیترکوتاه هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین این قیمت ها نداشته است.