شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#جدید#تعداد
ادعای جدید پنتاگون از آمار تلفات در اردن/ با ایران سر جنگ نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون طی بیانیه‌ای با اشاره به عدم تمایل این کشور برای رویارویی با ایران اعلام کرد که تعداد نظامیان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن به ۴۰ نفر رسیده است.

وزارت دفاع آمریکا از افزایش مجروحان حمله پهپادی به پایگاه محل استقرار نیروهای این کشور در نزدیکی مرز مشترک اردن با سوریه خبر می‌دهد.

شبکه خبری «الجزیره» قطر شامگاه امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، شمار نظامیان زخمی شده در نتیجه حمله پهپادی اخیر به پایگاه محل استقرار نیروهای این کشور در نزدیکی مرز مشترک اردن با سوریه، به بیش از ۴۰ تن افزایش یافته است.

در پی حمله پهپادی دیروز به مقر نظامیان آمریکایی در اردن که به استناد آمار ادعایی رسانه‌های غربی به کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی انجامید، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه دوشنبه طی بیانیه‌ای ادعا کرد: در حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن ۳ نظامی آمریکایی و بیش از ۴۰ نیروی آمریکایی زخمی شدند.

پنتاگون در ادامه همچنین تاکید کرد که در حال ارزیابی این مساله است که هواپیمای بدون سرنشین مورد استفاده در حمله به پایگاه کوچک «برج ۲۲» در شمال شرق اردن و نزدیک مرز مشترک این کشور با سوریه، چگونه توانسته از تدابیر امنیتی پایگاه عبور کند.

پنتاگون بار دیگر با متهم کردن ایران مدعی شد: «ما هیچ اطلاعاتی در مورد محل پرتاب پهپادی که نیروهای ما را در اردن هدف قرار داد نداریم، اما می‌دانیم که ایران حامی گروه‌هایی است که مسؤول هدف قرار دادن نیروهای ما در سوریه، عراق و اردن هستند.»

وزرات دفاع آمریکا تصریح کرد: «ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و تمایلی به گسترش دامنه درگیری‌ها نداریم و بر این باوریم که ایران نیز به دنبال جنگ با ما نیست، اما در صورت تهدید تجارت جهانی و کشتیرانی در آب‌های آزاد مقابله خواهیم کرد.»

در همین ارتباط، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در سخنانی اعلام کرد ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم.

وی در ادامه افزود: من اظهار نظری پیش از تصمیم رییس جمهور نخواهم کرد. واضح است که این حملات ادامه دارد و اکنون عواقب مرگباری داشته است. ما قطعاً آنچه را که برای محافظت از خود لازم است انجام خواهیم داد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسراییل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسراییل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسراییل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسراییل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

310310