شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#ایران#تهران#شورای شهر#بنزین#قیمت بنزین

چمران: خودرو در کشور ما یک معضل است / فروش خودرو چالش فراوان دارد

چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: خودروهایی که ما در اختیار داریم مصرف سوخت مناسبی ندارد و قیمت بنزین در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است.

اقتصاد چمران: خودرو در کشور ما یک معضل است / فروش خودرو چالش فراوان دارد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه خودروی تهران در مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در خصوص چالش صنعت خودرو گفت: اصل خودرو در کشور ما هنوز یک معضل است. مراحل تولید و فروش خودرو همچنان با چالش های بسیاری رو به رو است.

چمران اظهار کرد: امروز گفته می شود حدمتوسط مصرف سوخت ما با کشورهایی که چندین برابر ما جمعیت و وسعت دارند برابری می کند. خودروهایی که ما در اختیار داریم مصرف سوخت مناسبی ندارد و قیمت بنزین در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است.

وی افزود: میزان مصرف سوخت خودروهای ما بسیار بیشتر از خودروهای به روز دنیا است. در این زمان خودروساز باید به میدان بیاید. به روز بودن خودرو فقط در ظاهر آن خلاصه نمی شود بلکه زمانی میتوانیم‌ ادعای به روز بودن خودروهای خود را داشته باشیم که مصرف سوخت این خودروها به میزان کافی و‌ مناسب پایین باشد.

چمران در رابطه با تاثیر نمایشگاه های خودرو بر پیشرفت و توسعه صنعت خودرو بیان کرد: امیدوار هستیم به کمک برگزاری این نمایشگاه ها بتوانیم به سطح مناسبی از تولید خودروهای کاربردی و به روز و هم سطح با خودروهای استاندارد و جدید دنیا برسیم.