شهر خبر

بازار ارزهای دیجیتال زیر ذره بین / ۵ رمزارز برتر کدامند؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

در تاریخ ۲۷ ژانویه، قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱،۹۵۹ دلار) بالاتر رفت که نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است.

اقتصاد بازار ارزهای دیجیتال زیر ذره بین / ۵ رمزارز برتر کدامند؟

قیمت بیت کوین در آخر هفته به تدریج در حال افزایش بوده که نشان‌دهنده ادامه تقاضا از سوی گاوها است. به گزارش جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، ارزش دارایی‌های تحت مدیریت ETF اسپات بیت کوین بلک‌راک (IBIT) هم از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده است.

نوسان اخیر قیمت بیت کوین در یک محدوده مشخص، یک علامت مثبت است؛ چون نشان می‌دهد که معامله‌گران برای برداشت سود عجله‌ای ندارند و پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی ادامه یابد. این موضوع، خبر خوبی برای آلت‌کوین‌ها هم هست و برخی از آنها ممکن است با جلب علاقه سرمایه‌گذاران، حرکت صعودی خود را از سر بگیرند.

در این مطلب، نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

در تاریخ ۲۷ ژانویه، قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱،۹۵۹ دلار) بالاتر رفت که نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است.

نمودار روزانه BTC/USDT.

نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب هر دو میانگین متحرک صاف شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. در چنین شرایطی، جفت ارز BTC/USDT ممکن است برای مدتی بین ۴۴،۷۰۰ تا ۳۷،۹۸۰ دلار در نوسان باشد.

بریک آوت و بسته شدن کندل قیمت بالای ۴۴،۷۰۰ دلار، اولین نشانه از بازگشت خریداران به صندلی قدرت خواهد بود. در این صورت، قیمت ممکن است به بالاترین اوج محلی اخیر در ۴۸،۹۷۰ دلار برسد. از جنبه نزولی نیز، یک لغزش به زیر سطح ۳۷،۹۸۰ دلار می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را به سمت ۳۴،۸۰۰ دلار آغاز کند.

۲. سولانا

در ۲۷ ژانویه، قیمت سولانا به بالاتر از میانگین‌های متحرک صعود کرد. این ارز دیجیتال اکنون در تلاش است تا قیمت خود را بالای خط روند نزولی حفظ کند.

نمودار روزانه SOL/USDT.

نمودار روزانه SOL/USDT.

نمودار میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۳ دلار) مسطح شده و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا ۱۰۷ دلار و سپس، به ۱۱۷ دلار صعود کند.

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برگردانند. این کار ممکن است گاوها را به دام بیاندازد و مسیر را برای آزمایش مجدد حمایت ۷۹ دلاری هموار کند.

۳. اولانچ

اولانچ چندین روز است که در یک الگوی کانال نزولی معامله می‌شود. خریداران هنگام افت قیمت به خط حمایت این کانال در ۲۳ ژانویه وارد میدان شدند و تا ۲۸ ژانویه، قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴ دلار) رساندند.

نمودار روزانه AVAX/USDT.

نمودار روزانه AVAX/USDT.

فروشندگان اکنون در تلاشند تا رالی بهبود را در خط روند نزولی متوقف کنند. اگر قیمت از مقاومت بالاسری کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در این صورت، جفت ارز AVAX/USDT ممکن است زمان بیشتری را در داخل کانال بگذراند.

در عوض، اگر قیمت بر مقاومت بالاسری غلبه کند، نشانه خرید تهاجمی از سوی گاوها خواهد بود. در چنین شرایطی، این جفت ارز می‌تواند شتاب بگیرد و تا ۴۴ دلار و متعاقباً به سطح روانی ۵۰ دلار افزایش یابد.

۴. رندر

پس از عقب‌نشینی اولیه، قیمت رندر در چند روز گذشته بین ۳٫۵۶ تا ۴٫۴۰ دلار در حال تثبیت بوده است.

نمودار روزانه RNDR/USDT.

نمودار روزانه RNDR/USDT.

نمودار هر دو میانگین متحرک صاف شده و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین گاوها و خرس‌ها است. اگر قیمت از ۴٫۴۰ دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴ دلار) برسد، جفت ارز RNDR/USDT ممکن است عملکرد محدود خود را برای چند روز دیگر تمدید کند.

در مقابل، اگر قیمت به بالای ۴٫۴۰ دلار افزایش یابد، نشان می‌دهد که خریداران بر فروشندگان غلبه کرده‌اند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند تا ۵٫۰۷ دلار و پس از آن، به ۵٫۲۸ دلار افزایش یابد. بریک آوت به بالاتر از این سطح نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی خواهد بود.

۵. سویی

سویی در چند روز گذشته در یک روند صعودی بوده است، اما خرس‌ها در تلاشند تا رالی آن را در قیمت ۱٫۵۰ دلار متوقف کنند.

نمودار روزانه SUI/USDT.

نمودار روزانه SUI/USDT.

جفت ارز SUI/USDT یک الگوی کف گرد تشکیل داده که با بریک آوت و بسته شدن کندل قیمت بالاتر از سطح ۱٫۵۰ دلار تکمیل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی می‌تواند شتاب بگیرد و این جفت ارز ممکن است به سمت سطح ۲ دلار حرکت کند. هدف الگوی مذکور، سطح ۲٫۶۴ دلار است.

با این حال، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری در سر دارند. آنها به شدت از سطح ۱٫۵۰ دلار محافظت می‌کنند و سعی دارند قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۸ دلار) برسانند. اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، احتمال صعود به بالاتر از سطح ۱٫۵۰ دلار افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، شکستن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند مسیر را برای سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۹۲ دلار) هموار کند.

 

منبع: رمزارز نیوز