شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#تیم ملی#جدید

اولین تجربه زوج شجاع – چشمی مقابل سوریه؟!

اولین تجربه زوج شجاع – چشمی مقابل سوریه؟!

شاید در بازی تیم ملی مقابل سوریه یک زوج جدید در مرکز خط دفاعی ببینیم.

با ادامه مصدومیت مجید حسینی نگرانی‌هایی درباره ترکیب میانه خط دفاع تیم ملی به وجود آمده است و اگر این بازیکن به دیدار چهارشنبه مقابل سوریه نرسد یک زوج جدیدی در مرکز خط دفاع شکل خواهد گرفت.
بعد از مصدومیت مجید حسینی در جریان بازی با هنگ کنگ این مدافع در فاصله چهار روز تا دیدار یک‌هشتم نهایی مقابل سوریه نیز با تیم ملی تمرین نکرد تا نگرانی‌هایی درباره مرکز خط دفاع تیم ایران به وجود بیاید.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع اصلی تیم ملی در سه بازی گذشته بعد از دریافت اخطار مقابل فلسطین و امارات دوکارته شده و بازی حذفی مقابل سوریه را از دست داده است.
در این شرایط اگر مجید حسینی به بازی با سوریه نرسد احتمال استفاده از زوج روزبه چشمی – شجاع خلیل‌زاده وجود خواهد داشت. البته کادر فنی تیم ملی از چشمی به عنوان هافبک تدافعی در اسکواد اولیه دعوت کرده اما این بازیکن در بازی با هنگ‌کنگ از دقیقه ۶۵ تبدیل به مدافع میانی شد.
با این وجود نکته نگران‌کننده اینجاست که در شانزده بازی اخیر تیم ملی که امیر قلعه‌نویی و کادرش در رأس کار بوده‌اند هیچ وقت زوج شجاع – چشمی در مرکز خط دفاعی تشکیل نشده است.
ارنج مرکز خط دفاع تیم ملی در بازی‌های تیم ملی در زمان سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بدین شرح بوده است:


شجاع خلیل‌زاده – محمدحسین کنعانی‌زادگان
آرمین سهرابیان – محمدحسین کنعانی‌زادگان
امجید حسینی – محمدحسین کنعانی‌زادگان
مرتضی پورعلی‌گنجی – مجید حسینی
مرتضی پورعلی‌گنجی – محمدحسین کنعانی‌زادگان
شجاع خلیل‌زاده – مرتضی پورعلی‌گنجی
شجاع خلیل‌زاده – محمد دانشگر(محمدحسین مرادمند ۷۶)
شجاع خلیل‌زاده – محمدحسین کنعانی‌زادگان
شجاع خلیل‌زاده – پورعلی‌گنجی(کنعانی‌زادگان ۵۳)
شجاع خلیل‌زاده – محمدحسین کنعانی‌زادگان
شجاع خلیل‌زاده – محمدحسین کنعانی‌زادگان
مجید حسینی(سامان فلاح ۴۶) – محمدحسین کنعانی‌زادگان (شجاع خلیل‌زاده ۴۶)
مجید حسینی(سامان فلاح ۴۶) – شجاع خلیل‌زاده (محمدحسین کنعانی‌زادگان ۴۶)
شجاع خلیل‌زاده (مجید حسینی۴۳) – محمدحسین کنعانی‌زادگان
مجید حسینی(روزبه چشمی ۶۵) – محمدحسین کنعانی‌زادگان
شجاع – کنعانی‌زادگان

با توجه به حضور چشمی در نیمه دوم بازی با هنگ‌کنگ در مرکز خط دفاع و مشکلاتی که در این خط تحت پرس شدید حریف پیش آمد، حالا این نگرانی وجود دارد که عقب آمدن این هافبک دفاعی که البته بارها در استقلال به عنوان مدافع میانی به میدان رفته نگران‌کننده شود بخصوص که هیچ وقت کنار شجاع بازی نکرده و این می‌تواند یک موضوع حساس برای بازی با تیم فیزیکی سوریه باشد.
البته تیم ملی سامان فلاح را هم به عنوان مدافع میانی در اختیار دارد که در سه بازی قبلی در مرحله گروهی جام ملت‌ها هیچ گاه به لیست ۲۳ نفره نرسیده و در هر سه بازی روی سکو بوده؛ پس شانس بازی این بازیکن بسیار اندک به نظر می‌رسد.
هر چند سوریه روی کاغذ حریف دندان‌گیری برای تیم ملی نیست و پیش‌بینی غالب کارشناسان و اهالی فوتبال دال بر این است که این حریف را شکست می‌دهیم و به جمع هشت تیم برتر تورنمنت خواهیم رسید اما در بازی حذفی هیچ اشتباهی جای جبران نخواهد داشت و ترکیب مرکز خط دفاع با توجه به هماهنگی‌ها و اشتباهات فردی که در بازی‌های مرحله گروهی عیان شد، می‌تواند نگران‌کننده باشد.
در چنین شرایطی چنانچه کادر فنی تیم ملی با در نظر گرفتن شرایط مجید حسینی قصد دارد از زوج جدید روزبه چشمی – شجاع خلیل‌زاده استفاده کند باید طی سه روز باقیمانده تا دیدار مقابل سوریه روی هماهنگی این دو بازیکن با هم هماهنگی این زوج با دروازه‌بان و مدافعان کناری‌شان کار کند تا برای روز بازی نگرانی‌ای از این بابت وجود نداشته باشد.

۲۵۱ ۲۵۱