شهر خبر

پیش بینی مهم از قیمت خودرو / فقط به این شرط قیمت ها کاهش می‎‌یابد

اقتصاد پیش بینی مهم از قیمت خودرو / فقط به این شرط قیمت ها کاهش می‎‌یابد

در حال حاضر قیمت خودرو از چند هفته گذشته تحت تأثیر دو عامل افزایش نرخ دلار و افزایش تقاضای نسبی، صعودی گزارش می‌شود.

صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع مهم و پرسود اقتصاد کشور می‌باشد. این صنعت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت، از دهه شصت با تأسیس شرکت‌های خودروسازی در ایران آغاز شد. در حال حاضر، بیش از ده شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند و تولیدات متنوعی از خودروهای سواری، خودروهای تجاری، و خودروهای خاص را تولید می‌کنند. این صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی اشتغال و تولید در ایران محسوب می‌شود. همچنین، بازار داخلی ایران نقش مهمی در تحولات و توسعه‌های این صنعت ایفا کرده و همچنان توانمندی‌ها و چالش‌های خود را داراست.

در حال حاضر قیمت خودرو از چند هفته گذشته تحت تأثیر دو عامل افزایش نرخ دلار و افزایش تقاضای نسبی، صعودی گزارش می‌شود. نرخ دلار طی چند هفته اخیر با رشد نسبتاً شدید شش هزار تومانی، از کانال ۵۰ هزار تومان تا ۵۶ هزار تومان در روز گذشته افزایش یافت و از سوی دیگر، میزان تقاضا نیز هرچند مشابه سال‌های گذشته نیست؛ اما به دلیل نزدیکی به بازار شب عید، رشد محسوسی را تجربه کرده است.

بنابراین در صورتی که نرخ دلار از روزهای آینده به ثبات رسیده یا کاهش یابد، می‌توان انتظار رکود بازار خودرو را داشت؛ اما اگر باز هم صعودی شود و به کانال‌های بالاتر برسد، قیمت‌ها همچنان در بازار خودرو افزایشی خواهد بود