شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#گوشت#دام

اقدامی ویژه برای تنظیم بازار گوشت / زمان ارزانی گوشت فرا رسید؟

بازار و اصناف اقدامی ویژه برای تنظیم بازار گوشت / زمان ارزانی گوشت فرا رسید؟

پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی با نرخ مصوب در تهران خبر داد.

قیمت گوشت به عنوان یکی از مهمترین مواد غذایی در بازار، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی هستند. عوامل داخلی شامل تقاضا و عرضه در بازار داخلی، هزینه‌های تولید و نگهداری دام، هزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های بسته‌بندی محصولات گوشتی هستند. عوامل خارجی شامل تقاضا و عرضه در بازار جهانی، تغییرات ارزش ارز، تغییرات قوانین و مقررات صادرات و واردات، شرایط آب و هوایی و بیماری‌های دامی در سطح جهانی هستند. بنابراین، قیمت گوشت تحت تاثیر مستقیم این عوامل قرار می‌گیرد و تغییرات در هر یک از این عوامل می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت گوشت داشته باشد.

منصور پوریان از عرضه گسترده دام و گوشت خبر داد و گفت: با توجه به واردات مستمر گوشت گرم و فراوانی گوشت منجمد، کمبودی در عرضه نداریم.

او نرخ هرکیلو لاشه گرم گوسفندی وارداتی را ۲۷۰ هزارتومان، گوشت منجمد گوساله ۲۸۵ هزارتومان و گوشت منجمد گوسفندی را ۲۳۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هرکیلو لاشه گرم گوسفندی بعد از بسته بندی با نرخ ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزارتومان عرضه می شود.

پوریان قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۱۹۵ تا ۲۰۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هرکیلو لاشه داخلی با نرخ ۴۱۰ تا ۴۲۰ هزارتومان عرضه می شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: با توجه به عرضه گسترده گوشت گرم، گوشت منجمد و دام زنده به سمت نرخ واقعی و منطقی پیش می رویم به طوریکه در بخش های مختلف شاهد کاهش قیمت بوده ایم.

او از استمرار کاهش واردات گوشت گرم خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حجم عرضه شاهد کاهش قیمت در بخش های مختلف خواهیم بود، کمااینکه نرخ هرکیلو دام زنده نسبت به هفته گذشته ۵۰ هزارتومان کاهش داشته است.

پوریان از توزیع روزانه ۴۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران خبرداد و گفت: مقادیری گوشت منجمد گوساله هم توزیع می شود که این امر در کنار عرضه گوشت داخل، بازار را متعادل می‌کند.