شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#ژانویه

پیش بینی مهم از آینده دوج کوین / قیمت به ۰.۰۹ می رسد؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت دوج کوین

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، احساسات وزنی (Weighted Sentiment) دوج کوین نیز کاهش یافت و در ۲۱ ژانویه به ۱.۶۲ رسید. این کاهش نشان می‌دهد که بازار نسبت به DOGE صعودی بوده، اما شدت این احساسات مثبت، در حال حاضر کاهش یافته است.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده دوج کوین / قیمت به ۰.۰۹ می رسد؟

برخلاف اوایل هفته، داده‌های سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که حجم اجتماعی (Social Volume) دوج کوین (DOGE) به پایین‌ترین سطح خود کاهش یافته است. البته در ۲۵ ژانویه، حجم اجتماعی DOGE به ۶۳.۸۰ افزایش یافت که نشان‌دهنده افزایش قابل توجه در جستجوها و بحث‌ها در مورد دوج کوین در بازار است.

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، احساسات وزنی (Weighted Sentiment) دوج کوین نیز کاهش یافت و در ۲۱ ژانویه به ۱.۶۲ رسید. این کاهش نشان می‌دهد که بازار نسبت به DOGE صعودی بوده، اما شدت این احساسات مثبت، در حال حاضر کاهش یافته است.

با این حال، این کاهش بدون دلیل اتفاق نیفتاد و قیمت دوج کوین اصلی‌ترین مسئله بود. در حال حاضر، DOGE با قیمت ۰.۰۷۹ دلار معامله می‌شود که نشان‌‌دهنده کاهش ۱۳.۷۲ درصدی از ابتدای سال تا به الان است.

dogecoin-can-the-bulls-take-charge-and-push-doge-to-0-09

با تجزیه و تحلیل نمودار ۴ ساعته و شاخص‌های انباشت/توزیع (A/D) دوج کوین، می‌بینیم که فشار خرید قابل توجهی برای DOGE وجود ندارد. اگر این روند ادامه پیدا کند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت دوج کوین بین ۰.۰۷ تا ۰.۰۸ دلار در نوسان بماند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده خنثی قرار گرفته است. در واقع، می‌توان گفت که احتمالاً رشد یا سقوط خاصی را در دوج کوین در روزهای آتی مشاهده نکنیم. البته اگر گاوها وارد بازار شوند، شاید دوج کوین بتواند تا ۰.۰۹ دلار رشد کند. در غیر این صورت، پیش‌بینی می‌شود حرکت قیمت خاصی را شاهد نباشیم.

در همین حال، داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که بهره باز (OI) دوج کوین به ۳۸۷.۴۷ میلیون دلار کاهش یافته است. کاهش OI نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی خود هستند.

در واقع از منظر معاملاتی، کاهش بهره باز حاکی از یک حرکت ضعیف در جهت قیمتی فعلی DOGE است.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin، با مخفف DOGE و نماد Ɖ) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چینی است که توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس و از ابتدا فقط با هدف شوخی یا جوک ایجاد شده بود. دوج کوین را اولین میم کوین دنیای کریپتو می‌دانند. این ارز دیجیتال بامزه نام و لوگوی خود را از سگ نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) که یک نژاد ژاپنی و همینطور یک میم اینترنتی است الهام گرفته بود. البته نقش اصلی دوج کوین به‌عنوان پول مجازی شبکه‌های اجتماعی و پرداخت پاداش بود.

با این حال، این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد که‌ مهم‌ترینش در هدف اولیه است؛ دوج کوین در ابتدا برای شوخی ساخته شده بود.

در دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۹۲)، قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به ۱۰۰۰ دلار رسید؛ جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان که حدود چهارسال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس (Billy markus)،‌ ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ متولد شد.

بیلی مارکوس، خالق این ارز دیجیتال که با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto)، نامی طنز برگرفته از نام خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، شناخته می‌شود، بدون اهمیت‌دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش آن از طرف مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، سیستم پرداختِ آنلاینی دوستانه و خودمانی ایجاد کند.

 

منبع: رمزارز نیوز