شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#فلسطین#آتش#آتش بس

حماس: خواهان آتش‌بس کامل هستیم/نتانیاهو خواهان تداوم جنگ است

حماس: خواهان آتش‌بس کامل هستیم/نتانیاهو خواهان تداوم جنگ است

ایرنا نوشت: یکی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که این جنبش خواهان آتش بس است، اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلایل شخصی و سیاسی، خواهان تداوم جنگ است.

به نقل از خبرگزاری سما، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت: حماس خواهان رسیدن به آتش‌بس کامل در غزه است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان تداوم جنگ است.

وی تاکید کرد: نتانیاهو به دروغ‌گویی خود ادامه می‌دهد، در حالی که کاملا می‌داند از بین بردن جنبش حماس امری ناممکن است، نتانیاهو منافع شخصی دارد که برای او از همه چیز مهم‌تر است.

این عضو حماس افزود: نتانیاهو خطری واقعی برای ثبات منطقه ‌و جهان است و برای اهداف شخصی و سیاسی به دنبال طولانی کردن مدت جنگ است.

بدران اضافه کرد: درخواست از رهبران جنبش حماس برای ترک نوار غزه، وارد نبوده و عاقلانه نیست و رژیم اشغالگر باید غزه را ترک کند.

وی گفت: حماس خواهان وحدت میان کرانه باختری و نوار غزه است، اما اشکال از اشغالگران است که با این مساله مخالفت می‌کنند، ما آماده گفت‌وگو با تمام گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش فتح هستیم.

پیش از این روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» اعلام کرده بود: مقامات ارشد آمریکایی، عربی و اسرائیل به دنبال دستیابی به سه توافق همزمان اما مرتبط هستند که می تواند به جنگ غزه پایان دهد، وضعیت پس از جنگ غزه را نهایی کند و تعهداتی را برای ایجاد یک کشور فلسطینی ارائه دهد.

نیویورک تایمز روز شنبه به وقت محلی گزارش داد: مقامات ارشد دست‌کم ۱۰ دولت مختلف در تلاش هستند تا مجموعه‌ای از توافق ها را برای پایان دادن به جنگ غزه ایجاد کنند و به چگونگی اداره غزه پس از پایان جنگ پاسخ دهند.

اخیرا «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم باید به سرعت جنگ در غزه را متوقف کرده و اسرای صهیونیست را بازگرداند.

وی افزود: اگر من اکنون نخست وزیر بودم، نابودی حماس را به عنوان هدف اعلام نمی‌کردم.

ماه گذشته نیز اولمرت اذعان کرده بود که شکست و نابودی جنبش حماس دست نیافتنی و احتمال آن صفر است و باید تل آویو حمله به غزه را متوقف و اسیران صهیونیست را بازگرداند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود: اسرائیل باید در آینده منتظر روزهای سخت باشد، زیرا شکست حماس همچنان دور از دسترس است و از زمانی که نتانیاهو نابودی حماس را هدف اصلی جنگ اعلام کرد، احتمال نابودی حماس صفر بوده است.

حتی در آن زمان، برای افرادی که به این موضوع فکر می کردند، کاملا روشن بود که نابودی کامل حماس صرفا یک خیالی واهی است که حتی در شرایطی غیر از شرایط نوار غزه از نظر نظامی قابل اجرا نیست.

اولمرت افزود: اطلاعات ما قبل از هفتم اکتبر نیز کافی بود، برای اینکه بدانیم که شبکه تونلی در سراسر غزه وجود دارد. دردسری که ما در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ از این تونل‌های حماس کشیدیم، کافی بود تا بدانیم که این شبکه مانع عملیات نظامی سریع و کوبنده می‌شود.

وی اذعان کرد: شکست حماس آسان نیست. نتانیاهو از ابتدا می‌دانست که لفاظی های او بی اساس است و در نهایت برابر واقعیت های نظامی دچار فروپاشی می‌شود. این امر اسرائیل را مجبور می‌کند تا به نقطه پایانی در کارزار کنونی برسد

310310