شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دریای سرخ#یمن
انصارالله یمن: آمریکا دریای سرخ را نظامی می‌کند

ایسنا نوشت: عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن ادامه نقش این دو کشور در حمایت از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه است.

عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن ادامه نقش این دو کشور در حمایت از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و ارائه تمام کمک‌های لازم به اسرائیل برای تکمیل مأموریتش درباره نسل کشی غزه و نابودی زیرساخت آن به بهانه مبارزه با حماس و جهاد اسلامی است.

وی در مصاحبه با پایگاه العهد گفت: این موضع عجیبی نیست. آمریکا در هر مشکل یا بحرانی جانب اسرائیل را گرفته است و حامی اصلی آن است. هر عملیاتی که اسرائیل را هدف قرار دهد آمریکا برای ناکام گذاشتن آن به سرعت وارد عمل می‌شود. همانطور که شاهد تجاوز آمریکا به یمن به دلیل حمایت یمن از مردم غزه و ملت فلسطین در مقابله با تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی هستیم.

ارتش یمن به دنبال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه این رژیم را در تنگه باب المندب و دریای سرخ تحت محاصره دریایی قرار داد. ارتش یمن مانع عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی می‌شود که به سمت اراضی اشغالی می‌روند.

اخیرا روزنامه یسرائیل هیوم نوشت هزینه حمل و نقل دریایی به مقصد اراضی اشغالی افزایش یافته است و مدت زمان حمل و نقل نیز از ۳۵ تا ۴۰ روز به ۶۵ تا ۸۰ روز رسیده است. شرکت‌های اسرائیلی قیمت برخی تولیدات غذایی خود را از ماه آینده حدود ۷ تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهند.

العجری گفت: هیچ ارتباطی بین تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن با حمایت از کشتیرانی بین‌المللی وجود ندارد. موضع ارتش یمن کاملا واضح بوده که خطری علیه کشتیرانی بین المللی وجود ندارد و تمام کشتی‌ها در امنیت هستند به جز کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که کالاهایی را به اراضی اشغالی منتقل می‌کنند. اما آمریکا می‌خواهد این مسئله را به یک بحران تبدیل کند که شامل تمام کشتی‌ها باشد.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن طی سخنرانی اخیر خود گفت: از آغاز عملیات ما در دریای سرخ ۴۸۷۴ کشتی تجاری از آب‌های یمن عبور کرده‌اند و این تعداد بسیار زیادی طی این دوره است.

العجری تأکید کرد: تجاوز آمریکا به یمن مسئله را پیچیده کرد و تهدیدات درباره کشتیرانی را افزایش داد. بسیاری از کشتی‌ها بعد از تجاوز آمریکا به یمن کشتیرانی در دریای سرخ را متوقف کردند. بارها هشدار داده بودیم که آمریکا دریای سرخ را نظامی می‌کند اما عملیات ارتش یمن تنها علیه کشتی‌های اسرائیلی است.

وی گفت: جنگ دریای سرخ تنها زمانی متوقف می‌شود که حمله رژیم صهیونیستی به غزه پایان یابد. بیشتر جامعه بین‌المللی می‌گویند که راه حل ممانعت از گسترش نزاع و درگیری توقف جنگ در غزه است. رژیم متجاوز صهیونیستی باید این مسئله را بپذیرد. توقف جنگ غزه تنها راه حل است.

310310