شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ارتش#نیروی دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش: قطب جنوب مقصد ماست/استقرار نیروی دریایی ایران در اقیانوس‌های آرام، اطلس و هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش: قطب جنوب مقصد ماست/استقرار نیروی دریایی ایران در اقیانوس‌های آرام، اطلس و هند

ایرنا نوشت: دریادار ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش سه فرماندهی در اقیانوس‌های آرام، اطلس و هند تاسیس کرده‌ است و استقرار دائم ما در این فرماندهی‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد.

امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه اجلاسیه رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: چشم انداز فرمانده معظم کل قوا به حوزه های مختلف بسیار دقیق است و رهنمودهای ایشان همیشه سرلوحه کارهای ما قرار دارد.

وی درباره اقدامات برجسته نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: دلاورمردان نیروی دریایی ارتش در مدت ۳ ماه، بعثی‌ها را از حوزه دریا محو کردند و در طول دوران دفاع مقدس، دشمن بعثی در دریا نتوانست صادراتی داشته باشد؛ چنانچه در عملیات مروارید، توان نظامی و بازوی دشمن در دریا قطع و نابود شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به موفقیت ناوگروه ۸۶ اشاره کرد و افزود: ۱۱ ماه کار علمی صورت گرفت تا به افتخار بزرگ ناوگروه ۸۶ رسیدیم؛ ما برای اولین بار می‌خواستیم بزرگترین عرض اقیانوسی را طی کنیم؛ به همین منظور تسلط مان به شرایط جوی و اقیانوسی خیلی مهم بود.

دریادار ایرانی ادامه داد: ۵۰ سال اطلاعات جو اقیانوسی توسط نخبگان ما به طور کامل پیاده سازی و تبدیل به یک نرم افزار شد که بر این اساس مسیر را تعریف کردیم که چگونه می‌توانیم عبور کنیم.

وی گفت: در سفر ناوگروه ۸۶ به دور دنیا بانک خون هم همراه داشتیم و هر آنچه که نیاز بود پیش بینی کرده بودیم.

دریادار ایرانی با بیان اینکه روش های دریانوردی و عبور از طوفان ها در کشورمان بومی شده است، افزود: در سفر ناوگروه ۸۶ به دور دنیا حتی یک ثانیه ارتباطات ما با کشورمان قطع نشد و این توانمندی بالای کشورمان را نشان می دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در ماموریت ناوشکن دنا به دور کره زمین حتی یک آنتن آن هم شکسته نشده بود و پس از این ماموریت، برای ناوشکن دنا مشتری های زیادی پیدا شده است.

وی با بیان اینکه حضور ناوگروه ۸۶ در دور دنیا موجب نمایش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در پهنای اقیانوس‌های جهان شد، گفت: ما قبل از افق ۱۴۰۴ توانستیم جهانی بودن را نشان دهیم که ملت ایران در آن نقش دارند.

دریادار ایرانی با تاکید بر اینکه دستاوردهای نداجا توسط نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی بدست آمده است، اضافه کرد: در اعزام ناوگروه ۸۶ یک مدل موفقی را برای تعامل پذیری، همراهی و همدلی ارائه و از همه ظرفیت ها در کشور استفاده کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در جهت حمایت و همکاری از نخبگان آمادگی کامل داریم، یادآور شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جای جای اقیانوس ها بالا ببرد و ‌برافراشته کند.

دریادار ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش سه فرماندهی در اقیانوس‌های آرام، اطلس و هند تاسیس کرده‌ است و استقرار دائم ما در این فرماندهی‌ها به زودی اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش قصد دارد تا در قطب جنوب نیز حضور داشته باشد، گفت: همه کشورهای دنیا امروز در قطب جنوب حضور دارند و حمایت و پشتیبانی آنها با ارتش های کشورشان است.

۲۷۲۱۸