شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#قیمت#تاریخ

پیش بینی تحلیلگر معروف از آینده ارزهای دیجیتال / بیت کوین بخریم؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر معروف بازار رمزارزها، با انتشار پستی در تاریخ ۲۴ ژانویه، اعلام کرد که اصلاح گسترده آلت‌کوین‌ها می‌تواند فرصتی برای خرید در کف باشد. به گفته وی، احساسات منفی فعلی را نباید نشانه از دست دادن اعتماد به رمزارزها تلقی کرد. در عوض، او عقیده دارد که این فرصت می‌تواند بهترین زمان برای انباشت قبل از رالی بعدی باشد.

اقتصاد پیش بینی تحلیلگر معروف از آینده ارزهای دیجیتال / بیت کوین بخریم؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. سودآور بودن این بازار افراد زیادی را علاقه‌مند به کریپتوکارنسی کرده است. روزانه افراد زیادی با هدف کسب سود بخش زیادی از دارایی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر معروف بازار رمزارزها، با انتشار پستی در تاریخ ۲۴ ژانویه، اعلام کرد که اصلاح گسترده آلت‌کوین‌ها می‌تواند فرصتی برای خرید در کف باشد. به گفته وی، احساسات منفی فعلی را نباید نشانه از دست دادن اعتماد به رمزارزها تلقی کرد. در عوض، او عقیده دارد که این فرصت می‌تواند بهترین زمان برای انباشت قبل از رالی بعدی باشد.

این تحلیلگر همچنین در پست دیگری در مورد بیت کوین (BTC) صحبت کرده است. به گفته وی، بیت کوین در مرحله نهایی اصلاحات خود قرار دارد؛ زیرا نوسانات در حال کاهش است. با این حال، او اشاره کرد که قیمت بیت کوین همچنان می‌تواند تا ۳۶ هزار دلار کاهش یابد. در همین حال، او معتقد است که قبل از هاوینگ، ممکن است شاهد یک رالی دیگر باشیم.

منتظر افزایش قیمت بیت کوین باشیم؟

اخیراً بیت کوین در کنار بسیاری از آلت‌کوین‌های برتر، بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست داده است. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۴۰ هزار دلار در نوسان است. در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهند که تسلط یا دامیننس بیت کوین به ۴۸٫۴ درصد رسیده است.

آیا اکنون زمان خرید بیت کوین و آلت‌کوین‌ها در کف قیمت است؟

تسلط بیت کوین یک معیار کلیدی است که قدرت بیت کوین را در مقایسه با بقیه ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد. وقتی تسلط بیت کوین بالا باشد، به این معنی است که بیت کوین از نظر ارزش بازار، از سایر آلت‌کوین‌ها بهتر عمل کرده است. با این حال، تسلط کمتر نشان می‌دهد که آلت‌کوین‌ها می‌توانند عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند.

اخیراً تسلط بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید. اگر این شاخص بالاتر رود، قیمت بیت کوین هم ممکن است افزایش یابد. با این حال، سقوط بیشتر از این برای دامیننس بیت کوین، می‌تواند منجر به چرخش نقدینگی به بازار آلت‌کوین‌ها و افزایش قیمت‌ آنها شود.

در زمان نگارش این خبر، شاخص انباشت/توزیع (A/D) هم متوقف شده است. وضعیتی مانند این نشان می‌دهد که اکثر فعالان، منتظر و در حال نظارت بر عملکرد گاوها و خرس‌های بازار هستند.

در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که گاوها ممکن است شانس بیشتری برای تأثیرگذاری بر قیمت داشته باشند. در زمان نگارش این خبر، شاخص RSI در سطح ۴۵٫۸۸ قرار دارد که نشان می‌دهد شتاب خرید ملایمی وارد بازار شده است.

نمودار کندل ۴ ساعته BTC/USD.

اگر خریداران بیشتری به بازار برگردند، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۴۲ هزار دلار افزایش یابد. با این حال، عدم فعالیت مناسب از طرف گاوها می‌تواند باعث سقوط بیشتر قیمت بیت کوین شود و در عین حال، به آلت‌کوین‌ها اجازه رشد دهد.

بازارهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که بازار ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به دلیل داشتن فرصت‌های زیاد برای کسب سود، بسیار محبوب شده است. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هر چند در کلیات بسیار شبیه سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند سهام یا فارکس است اما تفاوت‌هایی هم با آن‌ها دارد. به عنوان مثال نوسانات روزانه قیمت در بورس بازه خاصی دارد و هرگز بیشتر از پنج یا ده درصد نمی‌شود. اما نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال، بسیار متغیر و سریع است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال با سایر بازارها این است که شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در طول شبانه روز معاملات ارز دیجیتال را انجام دهید. این در حالی است که اغلب بازارها ساعت معاملاتی خاصی دارند و شما نمی‌توانید خارج از آن، معامله‌ای را انجام دهید.

اما یکی از شباهت‌های مهم سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال با سایر بازارهای مالی این است که شما باید دانش تحلیل بازار را به دست آورید. در غیر این صورت متحمل ضررهای سنگین مالی خواهید شد. فرقی نمی‌کند که شما در کدام بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید باید بتوانید مهارت‌های معاملاتی خود را افزایش دهید و با انواع استراتژی آشنا شوید. روش‌های مختلف برای تحلیل بازار کریپتوکارنسی وجود دارد که تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، دو روش بسیار کاربردی هستند.

 

منبع: رمزارز نیوز