شهر خبر

عضو جامعه روحانیت: اصولگرایان سهم خواهی را کنار بگذارند /خبر داریم که اصلاح‌طلبان لیست می‌دهند

عضو جامعه روحانیت: اصولگرایان سهم خواهی را کنار بگذارند /خبر داریم که اصلاح‌طلبان لیست می‌دهند

عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: تلاش می‌شود که اصولگرایان به وحدت برسد اما نمی‌شود پیش‌بینی کرد که این اتفاق می‌افتد یا خیر. اما تلاش در این جهت است که همه جناح‌های اصول‌گرا به وحدت برسند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،«سهم‌خواهی» عبارتی که طی چند انتخابات اخیر بارها از زبان اصولگرایان شنیده شده است، نتیجه نیز گاها بسته شدن لیست هایی مبتنی بر سهم خواهی و سهم دهی بوده است.

در انتخابات پیش رو نیز شواهد حکایت از همان روال پیشین دارد و برخی طیف های اصولگرایی در مسیر سهم خواهی قرار گرفته اند. دراین میان به نظر می رسد «سرلیستی» اصولگرایان نیز محور اصلی این سهم خواهی باشد. اخیار امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف رسماً موضع این جریان را اعلام کرد و از لیست شورای ائتلاف با سرلیستی قالیباف خبر داد و تأکید کرد این امر قطعی است. این درحالیست که خبرها حکایت از تلاش پایداری ها و شورای وحدت برای سرلیستی آقاتهرانی و باهنر دارد.

مجید انصاری: ردصلاحیت آقای علوی، وهن نظام بود /اگر جریان اصلاحات مرده چرا از اسمش می‌ترسید؟

رایزنی شورای وحدت با شورای ائتلاف و پایداری ها /اگر همه گروه‌های اصولگرا توافق کنند قطعاً به لیست واحد می‌رسیم

تأکید شورای ائتلاف بر سر لیست بودن قالیباف احتمال ارائه چند لیست از طرف اصولگرایان را تقویت کرده است. حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز که یکی از ارکان شورای وحدت هرچند معتقد است اصولگرایان در نهایت به یک لیست می رسند، تلویحا سهم خواهی را پاشنه آشیل وحدت اصولگرایان معرفی کرده است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز می‌خوانید؛

********

تلاش می‌شود که اصولگرایان به وحدت برسد اما نمی‌شود پیش‌بینی کرد که این اتفاق می‌افتد یا خیر. اما تلاش در این جهت است که همه جناح‌های اصول‌گرا به وحدت برسند، با این حال قابل پیش‌بینی نیست که هر جناحی چه خواسته‌ای دارد و چنانچه بتوانند خواسته‌های خود را کم کنند وحدت اتفاق می‌افتد اما اگرهر کس بخواهد جایگاه برتری داشته باشد.

طبیعی است که به وحدت نمی‌رسند اما من فکر می‌کنم چاره‌ای جز وحدت وجود ندارد مگر اینکه اختلافات موجب شود که جایگاه خود را از دست بدهند. اگر وحدت ایجاد نشود جایگاهی برای افراد باقی نمی ماند کمااینکه در قرآن آمده است :«ولا تنازعوا فتفشلوا» که مرحوم طباطبایی(در ترجمه) می‌فرمایند:« اگر باهم نزاع کردید حتما دولتتان(قدرتتان و جایگاهتان) از دست می‌رود، لذا فکر می‌کنم اصولگرایان این موضوع را درک می‌کنند و در نتیجه ان شاالله با یک‌دیگر به وحدت می‌رسند و این وضعیت فعلی از بین می‌رود، چون در اصولگراها اعتقاد به ولایت فقیه، حفظ نظام و قدرت ملی وجود دارد و آن‌ها با فکرکردن به این موضوعات در نهایت به وحدت می‌رسند.

از طرفی بنده معتقد هستم اصولگرایان به وحدت می‌رسند، همان‌طور که اصلاح‌طلب‌ها هم به وحدت می‌رسند و در نتیجه شور انتخابات و حضور مردم بیشتر می‌شود. در مجموع اگر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به میدان بیایند آن‌چه از کار آنها عاید جامعه می‌شود، این است که شور انتخاباتی مشروعیت نظام، اقتدار نظام و ارزش‌هایی که این نظام به وجود آورده، را تقویت می‌کند.

لذا هر دو جناح باید به وحدت برسند و پای صندوق‌ها را پر کنند تا اسلام و انقلاب را قوی کنند. جمهوری اسلامی به جایی رسیده که می‌تواند شیاطین را در کشورهای دیگر موشک باران و بمب‌باران کند و از بین ببرد به همین دلیل فکر نمی‌کنم کسانی‌که ادعای خدمت به نظام دارند بخواهند این موقعیت را از دست بدهند و انقلاب را به ضعف و ناتوانی بکشند. در مجموع امیدوار هستم هر دو جناح با وجود اختلاف سلیقه‌ درون خودشان به وحدت برسند چراکه در اصل مسئله که نمی‌توانند اختلاف داشته باشند و حفظ نظام و اقتدار آن برای همه مغتنم است.

بنده معتقد هستم همه گروه‌های اصولگرا به وحدت می‌رسند چراکه هم قالیباف مورد تایید نظام است، هم باهنر از کارکشته‌های نظام محسوب می‌شود و از طرفی پایداری هم دل‌سوز نظام است. در نتیجه معتققد نیستم که اختلافات باقی بماند و ان شاالله با وحدت از بین می‌رود.

وقتی اصول‌گرایان به وحدت برسند سرلیست یک نفر خواهد بود و نمی‌شود دو نفر باشند که یک نفر قالیباف یا جریان پایداری باشد و دیگری از جریان ائتلاف و جریان وحدت. در مجموع باید به یک لیست برسند.

لذا بنده معتقد هستم اصولگرایان از خواسته‌های فردی و جناحی خارج می‌شوند و به وحدت خواهند رسید. علاوه بر این استشمام می‌کنیم اصلاح‌طلب‌ها هم تاحدودی به وحدت می‌رسند و یک نفر را سر لیست می‌گذارند. انشاالله انتخابات با اکثریت قابل قبول برگزار خواهد شد.

اگر بنا به وحدت باشد، کسی نباید سهم بیشتری بخواهد و باید این سهم‌خواهی را کنار بگذارند. اگر سهم‌خواهی شروع شود به وحدت نمی‌رسند، پس باید سهم‌خواهی را کنار بگذارند و بر اساس لیاقت‌ها و صلاحیت‌ها کار کنند.

خیر. با خبرهایی که داریم، اصلاح‌طلبان لیست می‌دهند.

رد و تایید صلاحیت‌ها بر اساس قانون است، قانون شرایطی دارد که باید رعایت کنند و این کار را هم کرده‌اند. افرادی هم که توسط هیئت‌های نظارت استانی تایید نشده بودند توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که نشان می‌دهد بنا دارند بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و تا جایی که می‌شود و خلاف قانون نیست، افراد را تایید صلاحیت کنند ومی‌توان گفت که برای مجلس افراد بسیار زیادی تایید صلاحیت شده‌اند بنابراین انشاالله که افراد صالحی انتخاب خواهند شد.

۲۱۱۲۷