شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#شهر تهران#خبرنگار#تاریخ

گردهمایی راهنمایان گردشگری در تهران/ مهمان ها مشخص شدند

راهنمای گردشگری/گردشگری/سفرهای نوروزی

پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران پس از چهار سال وقفه، در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه و در شهر تهران برگزار خواهد شد، به گزارش خبرنگار با استناد به گفته رئیس هیئت مدیره جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران. او اعلام کرد که پس از اتمام نمایشگاه گردشگری تهران (بهمن ۲۳-۲۶)، کانون و جامعه انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای راهنمایان گردشگری قصد دارند در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه در شهر تهران برگزاری پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران را دوباره آغاز کنند. هدف اصلی این رویداد برگزاری یک فضای صمیمی و دوستانه برای دیدار راهنمایان از سراسر کشور و بهره‌برداری از فرصت‌هایی برای دستیابی به اهداف تعریف شده است.

اقتصاد گردهمایی راهنمایان گردشگری در تهران/ مهمان ها مشخص شدند

محسن حاجی‌سعید در خصوص اهمیت این گردهمایی بیان کرد: گردهمایی سالانه راهنمایان اهداف مختلفی را دنبال می‌کند. انسجام صنفی، توانمندسازی راهنمایان و آموزش‌های تخصصی، مطرح کردن خواسته‌های صنف و صنعت، ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی بین راهنمایان گردشگری سراسر کشور جهت تبادل اطلاعات و ارتباطات و همچنین انتخاب و تقدیر از راهنمایان برتر استان‌های مختلف کشور از جمله اهداف صنفی است که در این گردهمایی مورد توجه بوده است.

او افزود: همچنین معرفی جاذبه‌های شناخته شده و کمتر شناخته شده در استان میزبان، تاکید بر ثبت جهانی یا توجه ویژه به یک جاذبه تاریخی یا طبیعی استان میزبان، تجلیل از یک چهره برتر ملی در حوزه گردشگری، ادبیات، میراث، محیط زیست و یا دیگر رشته‌هایی که به نوعی با گردشگری مرتبط بوده‌اند، از دیگر اولویت‌های برگزاری این رویداد است.

حاجی سعید با اشاره به اینکه در نظر داریم تا ضمن برگزاری یک مراسم یک روزه در ۲۷ بهمن‌ماه، بتوانیم در ایام نمایشگاه گردشگری تهران نیز چندین کارگاه آموزشی نیز داشته باشیم، اظهار کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که با تاکید بر موضوعات روز، از جمله هوش مصنوعی و تاثیر آن بر گردشگری، سرمایه‌گذاری سبز و نقش راهنمایان گردشگری، آشنایی با اپلیکیشن‌ها و انواع آن، کارگاه‌های آموزشی را مدیریت کنیم.

حاجی‌سعید در پاسخ به این پرسش که چرا گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران با یک وقفه مواجه شد، افزود: گردهمایی سالانه راهنمایان گردشگری ایران از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۷ بدون وقفه و هر ساله در اوایل اسفند و مصادف با روز جهانی راهنمایان گردشگری برگزار می‌شد. شوربختانه در سال ۱۳۹۸ و تنها چند روز مانده به برگزاری بواسطه شیوع ویروس کرونا لغو شد. در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز برای حفظ سلامتی و شیوع سویه‌های جدید کرونا به صورت مجازی برگزار شد. در سال ۱۴۰۱ نیز بواسطه برخی از مشکلات برگزار نشد.

رئیس هیئت مدیره جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری درباره شرایط شرکت کنندگان در این رویداد، توضیح داد: شرکت کنندگان صرفا اعضای انجمن‌های صنفی و یا حرفه‌ای راهنمایان گردشگری از سراسر کشور خواهند بود. با توجه به برنامه زمان‌بندی اعلام شده، برنامه‌ها و سهمیه هر استان مشخص و امکان ثبت‌نام فراهم خواهد شد و راهنمایان گردشگری در سراسر کشور می‌توانند از طریق انجمن‌های استانی پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

پوستر

گفتنی‌ست؛ پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران، ۲۷ بهمن در محل تهران، خیابان آزادی، سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود.

منبع: میراث آریا