شهر خبر

رمزارز ترند بازار مورد حمله قرار گرفت / ماجرا چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | شبکه مانتا

طبق پست تیم مانتا در پلتفرم X (توئیتر سابق)، این حمله همزمان منجر به افزایش زمان تراکنش و هزینه گس شد. این تیم عنوان کرد که در حال کار روی حل این مشکل است.

اقتصاد رمزارز ترند بازار مورد حمله قرار گرفت / ماجرا چیست؟

در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴، شبکه مانتا (Manta)، در زمان صدور توکن‌های خود با حمله DDos مواجه شد. این حمله سرعت شبکه را کاهش و زمان برداشت را افزایش داد.

هدف حمله دیداس، غیرفعال کردن یا از بین بردن یک منبع آنلاین با ارسال درخواست‌های پرشمار بی‌هدف یا ترافیک‌های مخرب از چندین منبع است.

از آنجایی که هدف حمله، امکان پاسخ‌گویی به این حجم درخواست و ترافیک را ندارد، دچار اختلال می‌شود.

طبق پست تیم مانتا در پلتفرم X (توئیتر سابق)، این حمله همزمان منجر به افزایش زمان تراکنش و هزینه گس شد. این تیم عنوان کرد که در حال کار روی حل این مشکل است.

پس از این حادثه، کنی لی (Kenny Li)، یکی از بنیانگذاران مانتا طی پستی به کاربران توضیح داد که این حمله به خوبی برنامه‌ریزی شده بود و به موقع اجرا شد و همین امر باعث گردید که شبکه آسیب زیادی را متحمل شود.

علاوه بر این، او به کاربران اطمینان داد که در حال حاضر بلاکچین به طور ایمن اجرا می‌شود، تولید بلاک نیز به طور عادی پیش می‌رود و وجوه کاربران امن است.

علی‌رغم این حمله، قیمت مانتا پس از راه‌اندازی ۲۵ درصد افزایش یافت و ارزش بازار آن به بیش از ۵۵۰ میلیون دلار رسید.

شبکه مانتا چیست؟

توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر جهت اجرای برنامه خود در ماشین مجازی اتریوم با مشکلاتی روبه‌رو هستند. پروژه مانتا با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های به‌ٰروز توانسته این مشکل را حل کند؛ به عبارتی برنامه‌نویس‌ها با مقیاس پذیری بالا و کارمزدهای بسیار پایین می‌توانند از این شبکه بهره‌مند شوند. همین موضوع باعث محبوبیت این شبکه شده است. شبکه مانتا یکی از کامل‌ترین پروژه‌های مبتنی بر دانش صفر است که روی بلاکچین پولکادات راه‌اندازی شده است. هدف این شبکه ایجاد یک محیط امن و خصوصی در وب۳ است.

شبکه مانتا یک شکبه ماژولار است که برای برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر راه‌اندازی شده است. مانتا دو شبکه را ارئه می‌دهد:

    شبکه Manta Pacific: این شبکه یک اکوسیستم لایه دو بر شبکه اتریوم است که برای برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است. برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر جهت اجرا در ماشین مجازی اتریوم، با مشکلاتی رو به رو بودند. شبکه مانتا باعث ایجاد سازگاری برنامه‌ها با ماشین مجازی اتریوم شده است. این شبکه بسیار مقیاس پذیر است و همچنین کارمزدهای شبکه مانتا پایین است. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر خود را به راحتی با استفاده از این شبکه با زبان Solidity ارائه دهند.

    شبکه Manta Atlantic: این شبکه سریع‌ترین زنجیره لایه یک دانش صفر بر شبکه Polkadot است که هویت‌ها و اعتبارنامه‌های قابل برنامه نویسی را از طریق zkSBT به وب۳ ارائه می‌دهد.

Manta Pacific و Manta Atlantic با استفاده عملی از الگوریتم دانش صفر، تجربه بی‌نظیری را برای توسعه و پذیرش نسل بعدی برنامه‌های وب۳ ارائه می‌دهند. شبکه Manta توسط تیمی از بنیانگذاران باتجربه از موسسات معتبر، از جمله هاروارد، MIT و Algorand، ایجاد شده است. شبکه Manta از سرمایه گذاری بسیاری از صندوق‌های سرمایه گذاری برتر وب۳، از جمله Binance Labs و Polychain Capital، برخوردار است. این شبکه از طریق شرکت در بهترین شتاب دهنده‌های وب۳، از جمله Alliance DAO وBerkeley Blockchain Xcelerator، رشد کرده است. شبکه Manta آماده است تا نسل بعدی کاربران وب۳ را به ارمغان بیاورد و فصل جدیدی از کاربردهای برنامه‌های غیرمتمرکز دانش صفر در وب۳ را رقم بزند.

 

منبع: رمزارز نیوز