شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#سوخت#جلوگیری

برنامه ریزی توزیع سوخت با سامانه جدید / اجرای طرح ثبت پلاک خودروها در جایگاه های سوخت

نفت و انرژی برنامه ریزی توزیع سوخت با سامانه جدید / اجرای طرح ثبت پلاک خودروها در جایگاه های سوخت

مدیر عملیات شرکت ملی پخش گفت: سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی توزیع سوخت، جلوگیری از سوء‌استفاده و دریافت گزارش‌های مورد نیاز از سوی منطقه زاهدان تولید و به‌صورت آزمایشی در حال استفاده است.

سهمیه بندی بنزین یک روش تقسیم بندی مصرف بنزین بین مصرف‌کنندگان با استفاده از کارت سوخت است. در این روش، هر خودروی دارای کارت سوخت خود، به یک حجم بنزین محدود دسترسی خواهد داشت. حجم بنزین محدود برای هر خودرو براساس سیلندر حجم موتور خودرو تخصیص داده می‌شود و مصرف‌کننده باید برای خرید بنزین از این کارت استفاده کند. این روش برای کاهش مصرف سوخت و برخورداری از توزیع عادلانه‌تر بنزین در جامعه به کار گرفته می‌شود.

علی‌اکبر عرب‌عامری با بررسی فرآیند عملکرد سامانه دوربین پلاک‌خوان کدینگ مستقر در ناحیه مرکزی زاهدان اظهار کرد: با اجرای این طرح که برای بازدید و ثبت مشخصات خودروهای پلاک غیربومی استان درحال بهره‌برداری و اجراست، فرآیند کدینگ کارت سوخت تسهیل خواهد شد و زمان انتظار کدینگ کاهشی قابل‌توجه خواهد یافت.

وی همچنین در بازدید از سامانه نرم‌افزاری مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری جایگاه‌ها که در منطقه زاهدان تولید شده و هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی در جایگاه‌های عرضه سوخت ناحیه مرکزی و ناحیه زابل در حال استفاده است، افزود: با راه‌اندازی سامانه‌های نرم‌افزاری جدید و استفاده از هوش مصنوعی، فرآیند کدینگ کارت سوخت در منطقه زاهدان تسهیل می‌شود.

مدیرعملیات شرکت ملی پخش در خصوص واگذاری جایگاه‌های سوخت در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: مجوز احداث ۳۰ جایگاه سوخت مایع و ۵۰ جایگاه سی‌ان‌جی از مصوبات سفر معاون اول رئیس‌جمهور است که در استان اجرا خواهد شد و افزون بر این جایگاه‌ها، حدود ۲۵ جایگاه سوخت در حال احداث در استان وجود دارد که با بهره‌برداری از این جایگاه‌ها، سرانه تعداد جایگاه در این استان بیشتر از سایر نقاط کشور خواهد بود.

طبق اعلام وزارت نفت، قربانعلی مردانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان نیز در این بازدید، به کارگیری سامانه‌های جدید کنترلی و مدیریتی کارت‌های سوخت اضطراری و دوربین پلاک‌خوان طرح کدینگ را از جمله موفقیت‌های بزرگ منطقه در زمینه مدیریت توزیع سوخت برشمرد.

وی بیان کرد: سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری که به همت مهندسان بومی تولیدشده، قابلیت‌ها و کارکردهای مختلفی در زمینه تسهیل سوخت‌رسانی به مسافران و ساکنان منطقه دارد.