شهر خبر

زباله بدهید پول نقد بگیرید / جزئیات جدید از طرح نوماند در پایتخت

کیف پول الکترونیکی/بلیط مترو/طرح ترافیک

بنا بر گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، طرح نوماند در مناطق ۲۲گانه تهران اجرایی خواهد شد.

اقتصاد زباله بدهید پول نقد بگیرید / جزئیات جدید از طرح نوماند در پایتخت

در این طرح شهروندان با تحویل زباله های خشک به مراکز خرید زباله، می توانند کیف پول الکترونیکی خود را شارز کنند و از امکاناتی مانند طرح ترافیک، خرید از میادین تره بار و بسیاری از امکانات دیگر بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: زیرساخت‌های طرح «نوماند» در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران فراهم شد.

رضا محمدی، در مورد آخرین وضعیت طرح نوماند اظهار کرد: از ۲۳ دی ماه زیرساخت‌های اجرای این طرح در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران فراهم شد.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپر اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش نوماند، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.

محمدی افزود: از روز ۲۳ دی ماه و پس از حدود ۴۰ روز اجرای آزمایشی این طرح در سه منطقه ۱۳،۱۴ و ۸ شهروندان مناطق ۲۲ گانه در سه روز، یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۶ می‌توانند، ثبت سفارش کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مورد مزایای طرح نوماند برای شهروندان اظهار کرد: شهروندان با استفاده از موجودی کیف پول‌شان که ما به‌ازای تحویل پسماند خشک شارژ می‌شود، می‌توانند از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خرید کنند و همچنین کارت بلیت مترو خود را شارژ کنند. خرید مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، خرید از فروشگاه‌های منتخب شهروند و همچنین پرداخت کرایه تاکسی نیز از دیگر خدماتی است که شهروندان می‌توانند با تحویل زباله‌های خشک خود و افزایش موجودی کیف پول‌شان از آن بهره‌مند شوند.

محمدی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به کیف پول شهروندی، هزینه تفکیک و تحویل دریافتی پسماندشان را از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب به کارت خود واریز و در واقع به صورت نقد مبلغ فوق را دریافت کنند.

وی در خصوص تبلیغات و اطلاع‌رسانی این طرح با اشاره به اینکه قرار است طرح نوماند و اپلیکیشن شهرزاد و خدماتی که این سوپر اپلیکیشن به شهروندان تهرانی ارائه می‌دهد از شنبه هفتم بهمن ماه به صورت اکران محیطی در سطح شهر به شهروندان اطلاع رسانی شود، گفت: از بدنه اتوبوس‌های شهری، بدنه قطارهای مترو و کتیبه‌های نصب شده داخل واگن‌های مترو برای اطلاع رسانی شهروندان در این زمینه استفاد می‌شود.

محمدی ادامه داد: تاکنون شهروندان مناطق ۲، ۴، ۱۱ ،۸ ،۱۳،۱۴ و ۱۸ از طرح نوماند استقبال خوبی داشته ند. در کل با توجه به اینکه در مورد طرح نوماند، اطلاع رسانی هنوز به صورت متمرکز صورت نگرفته و خیلی از شهروندان هنوز با این طرح آشنا نشده‌اند. در صورتی که اطلاع رسانی به صورت متمرکز در همه فضاهای شهری تهران و رسانه‌های جمعی اتفاق بیفتد قطعاً آگاهی و اعتماد مردم نسبت به موضوع تفکیک در مبدأ و تحویل دادن پسماند خشک و بازگرداندن مواد قابل بازیافت به چرخه بازیافت افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند مبلغ دریافتی بابت تحویل پسماندهای تفکیکی‌شان را به خیریه‌ها اهدا کنند و در امور حمایت از نیازمندان و بیماران مشارکت کنند.

بیشترین میزان استقبال از این طرح در میان کودکان و دانش آموزان و مادران خانه‌دار بوده است‌.

منبع: مهر