شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#تهران#بورس تهران

بورس هفته را سبز آغاز کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار بر بازار سرمایه

پیش بینی بورس/ بورس امروز/ شاخص کل بورس

در تاریخ ۷ بهمن، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۱۲۳,۴۶۴ واحد رسید و با صعود بیش از ۳ هزار واحد، ارزش کلی بازار بورس نسبتاً افزایش یافت. این اتفاق نشانگر نگرانی و ناراحتی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به علت رشد محدود در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

اقتصاد بورس هفته را سبز آغاز کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار بر بازار سرمایه

در روز هفتم بهمن ماه، بازار سرمایه ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر برخی از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ سبز تغییر کردند. رنگ سبز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، حکشتی، فولاد، کگل، ثفارس، فارس و صبا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

      نمای پایانی نقشه بازار بورس ۷ بهمن ۱۴۰۲

      نقشه-بازار

      شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۵۴۱۲ واحدی به ۷۳۳ هزار و ۳۷۷ واحدی رضایت دهد.

      شاخص-کل

      در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۸۵۹,۲۸۲.۱۴۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۱,۳۰۱.۰۲۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۸۰۰ میلیارد سهم است.

      نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، ارفع، انتخاب، وهور، کزغال و حخزر هستند.

      نمادهای-بورسی

      خبرهای مهم بورسی در ۷ بهمن ۱۴۰۲

       مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس: تامین مالی به روش سنتی دیگر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شرکت‌ها باشد، در همین راستا باید برای تسریع در فرآیند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌ها از ابزارهای نوین بازار سرمایه بهره بگیریم.

      کارشناس بازار سرمایه: تجدید ارزیابی دارایی‌ها اطلاعات شفاف و قابل توجهی را در خصوص عملکرد ناشران در اختیار نهادهای نظارتی و سرمایه‌گذاران (حقیقی و حقوقی) قرار می‌دهد.

      تحلیلگر بازارهای مالی: یکی از اصول اولیه بازارهای مالی توسعه ابزارها با هدف مدیریت ریسک و ایجاد جذابیت برای اقشار مختلف سرمایه‌گذاران بوده تا از طریق بازار سرمایه ضمن مدیریت ریسک، پس‌اندازهای خود را تبدیل به سرمایه‌گذاری مولد کنند.

      بورس‌های عربستان سعودی و چین یک یادداشت تفاهم همکاری برای «توسعه و همکاری متقابل» امضا کردند که چهار هدف «بررسی راه‌های پذیرش متقابل، فین‌تک، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و تبادل اطلاعات» را در بر می‌گیرد.

       تامین مالی، پاشنه آشیل شرکت‌های دانش‌بنیان

       کارشناس کسب‌وکارهای نوین،«کرادفاندینگ» را یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای کمک به تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ دانست.  

       صندوق حمل و نقل مجاز به تاسیس صندوق پروژه شد

      نمایندگان مجلس به صندوق توسعه حمل‌ونقل کشور اجازه دادند با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای تکمیل و یا احداث طرح‌های انتفاعی بخش حمل‌ونقل از طریق ‌تأسیس صندوق طرح(پروژه) اقدام کند.

       بورس بستر بهینه برای مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت

       مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد گفت: بورس با توجه به شفافیت، زیرساخت‌ها و بسترهای موجود می‌تواند محل مناسبی برای فروش و مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت باشد.