شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#آنلاین

این میدان در تهران به زیر زمین می‌رود/ جزئیات بیشتر

این میدان در تهران به زیر زمین می‌رود/ جزئیات بیشتر

همشهری آنلاین نوشت: پروژه زیرگذر میدان سپاه در منطقه ۷ تهران تا اوایل اسفند ماه با هدف روان‌سازی بار ترافیکی این میدان در اجرا می شود و طبق برنامه ظرف مدت ۹ ماه به اتمام خواهد رسید.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ با اعلام خبر آغاز اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه در این منطقه تا اوایل اسفند با هدف روان‌سازی بار ترافیکی این میدان، در خصوص جزئیات این طرح گفت: پروژه زیرگذر میدان سپاه برای اتصال خیابان خواجه نصیر غربی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی و به منظور کاهش زمان سفر و تاخیرات طولانی ناشی از بار ترافیکی سنگین که تقاطعات و معابر دیگر از جمله شریعتی، طالقانی، بهار و شهید مفتح را تحت تاثیر قرار می دهد و در راستای کاهش بار ورودی به میدان سپاه و تسهیل تردد شهروندان از غرب به شمال در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: مطالعات تکمیلی ترافیکی توسط مشاور ذی صلاح انجام و پس از ارائه و تصویب در کمیته شبکه معابر معاونت حمل و نقل و ترافیک و تصویب آن توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و اکنون پس از اتمام فاز صفر و یک آن، وارد فاز دوم شده است.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه منطقه ۷ به عنوان بهره بردار این طرح خواهد بود، افزود:در حال حاضر شناسایی معارض های طبیعی درختان و اصلاح هندسی های پیرامون میدان انجام و تایید های لازم از واحدهای ذی ربط اخذ شده است. با در نظر گرفتن زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در جنب این پروژه، عملیات تجهیز کارگاه از اوایل اسفندماه آغاز و به امید پروردگار ظرف مدت ۹ ماه به اتمام خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

عملیات بهسازی میدان سبلان در حال اجراست

شهردار منطقه ۷ با اشاره به عملیات بهسازی میدان سبلان در این منطقه، تصریح کرد: باتوجه به اینکه میادین سبلان و سپاه در بزرگراه شهید صیاد شیرازی قرار دارد، بهسازی و اجرای این دو پروژه به روان سازی و کاهش ترافیک در این معبر کمک شایانی خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه طرح بزرگ و فرامنطقه‌ای بهسازی میدان سبلان با هدف برطرف کردن معضل ترافیکی شرق و شمال شرق تهران در حال اجراست، گفت: با توجه به وضع موجود در میدان سبلان و میزان تردد وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به شیب راه (رمپ) میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان شاهد تداخل حرکتی، راهبندان‌های طولانی و ترافیک سنگین در این محور هستیم که با اتمام این طرح شاهد برطرف شدن این معضلات خواهیم بود.

۴۷۲۳۶