شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین

دولت، دست مردم را برای خرید خانه باز گذاشت / فراخوان خودروهای برقی به دلیل نقص نرم افزاری

اقتصاد دولت، دست مردم را برای خرید خانه باز گذاشت / فراخوان خودروهای برقی به دلیل نقص نرم افزاری

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

گوانگژو، شهر بزرگی در جنوب چین، محدودیت‌های خرید خانه برای برخی از مردم را برداشته و قصد دارد مسکن ارزان‌تری بسازد. این برای کمک به بازار املاک محلی است. طبق گفته دولت شهری محلی، املاک بزرگتر از ۱۲۰ متر مربع (۱۲۹۲ فوت مربع) تحت تأثیر محدودیت‌های خرید مسکن قرار نمی‌گیرند. قانون جدید به مردم اجازه می‌دهد تا هر تعداد آپارتمان با متراژ خاصی را که می‌خواهند خریداری کنند، حتی اگر قبلاً یکی از آنها را داشته باشند.

اپل مشکلی را برطرف کرد که استفاده از اپ استور، برنامه موسیقی و خرید پشتیبانی AppleCare را برای برخی افراد سخت کرده بود. این شرکت در صفحه وضعیت سیستم خود اعلام کرد: "کاربران ممکن است قادر به خرید در فروشگاه iTunes، Mac App Store و App Store نباشند." در همین حال، سازنده آیفون گفت، کاربران Apple Music نیز با "مشکلات متناوب با این سرویس" مواجه شدند. اپل گفت که اکنون مشکلات برطرف شده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

فردی که یک ضبط صدای جعلی از جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ایجاد کرده بود که به مردم می‌گفت در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر این هفته رای ندهند، توسط شرکت فناوری Eleven Labs تعلیق شد. ضبط جعلی با استفاده از فناوری ElevenLabs ساخته شده و توسط شرکتی به نام Pindrop Security Inc. که تقلب در صداها را تشخیص می‌دهد، تجزیه و تحلیل شد. ElevenLabs، استارت آپی که از هوش مصنوعی برای تکرار صداها به بیش از ۲۴ زبان استفاده می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمی‌تواند در مورد حوادث خاص اظهار نظر کند. اما افزود: «ما به جلوگیری از سوء استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی صوتی اختصاص داده شده‌ایم و هرگونه حادثه سوء استفاده را بسیار جدی می‌گیریم.»

تسلا (TSLA) حدود ۲۰۰۰۰۰ وسیله نقلیه را در این هفته به دلیل نقص نرم افزاری فراخوان کرد و این امر باعث ایجاد مشکلات اخیر برای شرکت شد. این فراخوان به چالش‌های تسلا از جمله پیشنهاد ایلان ماسک برای کنترل بیشتر، کاهش قیمت هدف جی پی مورگان و درآمد کمتر از حد انتظار برای ششمین سه ماهه متوالی در بحبوحه کاهش تقاضای خودروهای برقی می‌افزاید.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

نتفلیکس در این هفته واقعاً خوب عمل کرد زیرا بیش از آنچه مردم فکر می‌کردند درآمد کسب کرد. این خبر خوب باعث شد بسیاری از مردم تمایل به خرید سهام نتفلیکس داشته باشند، بنابراین قیمت آن بسیار بالا رفت. سهام نتفلیکس با ۱.۵ درصد افزایش به ۵۷۰.۴۲ دلار در روز جمعه رسید که منجر به افزایش ۱۸ درصدی در هفته شد که بزرگترین افزایش از اکتبر ۲۰۲۲ است. این بدان معنی است که سهام اکنون با بالاترین قیمت خود در بیش از گذشته معامله می‌شود.

پس از برخورد یک تانکر سوخت در نزدیکی یمن، قیمت نفت بسیار افزایش یافت. این نشان می‌دهد که درگیری‌های بین کشورها می‌تواند بر دسترسی به نفت تأثیر بگذارد و قیمت‌ها را افزایش دهد. وست تگزاس اینترمدیت به بالای ۷۸ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از نوامبر است. این کشتی که به نمایندگی از غول تجاری گروه ترافیگورا فعالیت می‌کرد در حدود ۵۵ مایلی جنوب شرقی عدن یمن مورد اصابت موشک قرار گرفت. معاملات آتی محصولات پالایش شده، از جمله گازوئیل و بنزین نیز به بالاترین حد در دو ماه گذشته رسید.