شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واردات#جانبازان

واردات BMW توسط این افراد مجاز شد/حذف تعدادی محصولات وارداتی از سامانه

خودرو/کاهش قیمت/خودرو جانبازان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت دربارهٔ دلیل بارگذاری و سپس حذف محصولات شرکت BMW و مینی از سامانه خودروهای وارداتی، اظهار کرد: به دلیل اینکه این خودروها در سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری شده بودند، باید حذف شوند و باید از طریق سامانه مخصوص جانبازان عرضه شوند.

اقتصاد واردات BMW توسط این افراد مجاز شد/حذف تعدادی محصولات وارداتی از سامانه

در اواخر ماه دی، خودروهای جدید و غیرچینی به سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی افزوده شدند. امیدوار بودیم که با ورود این برندهای جدید، بازار خودروهای وارداتی جذاب‌تر شود. اما به سرعت متوجه شدیم که این خودروها، به دلیل قیمت بالای ۲۰ هزار یورو، تنها برای جانبازان مشمول قابل دسترسی هستند و به افراد عادی که از اسفندماه سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، تعلق نمی‌گیرد.

در چند روز گذشته سوالات و انتقاداتی در مورد علت اختصاص خودروهای گران‌تر به جانبازان مطرح شده است و همچنین چهار محصول از شرکت BMW و یک خودرو از شرکت مینی، دو روز بعد از بارگذاری از سامانه خودرو حذف و ابهاماتی را ایجاد کرده است.  

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت در مورد علت بارگذاری و سپس حذف محصولات شرکت BMW و مینی از سامانه گفت: این خودروها به دلیل این که در سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری شده بود حذف شده و باید در سامانه مخصوص جانبازان عرضه شود.

وی در به واکنش به انتقادات موجود درخصوص اختصاص و واردات خودروهای لوکس به جانبازان نیز گفت: این خودروها لوکس نیستند و طبق مصوبه قانونی که وجود دارد وارد می‌شود. هر خودرو تا سقف ۳۵ هزار یورو را به شرطی که به لحاظ قوانین کشور ممنوعیت واردات نداشته باشد می‌توان برای جانبازان وارد کرد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت همچنین گفت: خودروهای بالای ۶۰ هزار دلار، خودروهای لوکس محسوب می‌شوند.

ثبت‌نام خودروهای وارداتی مختص جانبازان در سه سطح شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه تا سقف ارزش ۳۵ هزار یورو، جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو و به ترتیب انجام خواهد شد.

 ثبت نام خودروی جانبازان از عصر روز ۴ بهمن ماه آغاز شده است. ثبت‌نام از طریق سایت Janbazan.saleauto.ir خواهد بود.

 

 
 
منبع: اقتصادآنلاین