شهر خبر

دپووو////این فرهنگیان مشمول افزایش حقوق و رتبه بندی نشدند

اقتصاد دپووو////این فرهنگیان مشمول افزایش حقوق و رتبه بندی نشدند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت رتبه‌بندی معلمان غیردولتی توضیح داد.

قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال توقف در نهایت در ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ با ۱۹۶ رأی موافق و ۲ رأی مخالف در مجلس تصویب شد و سرانجام در دولت سیزدهم و با عملیاتی شدن وعده آیت الله رئیسی به اجرا درآمد و سهم مناسبی از بودجه کشور نیز به این امر تخصیص داده شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت رتبه‌بندی معلمان غیردولتی اظهار کرد: هنوز برای آنها رتبه‌بندی در نظر نگرفتیم ولی در آینده مشمول می‌شوند البته با مصوبات مجلس شورای اسلامی در طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و موسسات آموزشی و پرورشی غیردولتی معلمان غیردولتی مقطع ابتدایی به جای ۴۴ ساعت موظفی کار هفتگی، با ۲۵ ساعت، حقوق کامل قانون کار را می‌گیرند این میزان برای معلمان مقطع متوسط غیردولتی ۳۰ ساعت و کارکنان مدارس غیردولتی ۳۶ ساعت در هفته تعیین شده است.

وی ادامه داد: این مصوبه باعث افزایش کارآیی و کیفیت در مدارس غیردولتی می‌شود علاوه بر آن صندوقی برای حمایت از مدارس غیرانتفاعی و بیمه آنها پیش‌بینی شده است.

منادی در پایان اظهار کرد: برای رتبه‌بندی معلمان مدارس غیردولتی به قانون و مصوبه جدیدی نیاز نیست؛ قانون رتبه‌بندی همه چیز را مشخص کرده است هر زمانی که وزارت آموزش و پرورش لازم دید می‌تواند معلمان غیردولتی را هم مشمول رتبه‌بندی کند که در این صورت باید به ازای رتبه هر معلم به آنها پول پرداخت شود.