شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#پوتین#رئیس‌جمهور#نتایج#جمعه

پوتین قول داد/ مردم اوکراین در جریان ماجرا قرار می‌گیرند

پوتین قول داد/ مردم اوکراین در جریان ماجرا قرار می‌گیرند

ایسنا نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه تاکید کرد که این کشور نتایج تحقیقات سقوط هواپیمای ایل-۷۶ اوکراین را منتشر خواهد کرد تا مردم اوکراین بفهمند چه اتفاقی واقعا رخ داده است.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه از سقوط یک هواپیمای ترابری نظامی «ایلیوشین ایل-۷۶» روسیه حامل ده‌ها اسیر جنگی اوکراینی در منطقه بلگورود در مرز اوکراین خبر داد. تمامی اسیران جنگی به همراه شش خدمه و سه نفر همراه در هواپیما کشته شدند. این وزارتخانه نیروهای اوکراینی را متهم به سرنگونی هواپیما پس از تبادل اسرای جنگی کرد.
پوتین در این زمینه گفت: ما جعبه سیاه را در اختیار داریم. همه اطلاعات جمع‌آوری و منتشر خواهد شد. من از کمیته تحقیقات می‌خواهم تا تمامی اطلاعات درخصوص این جرم را به طور عمومی منتشر کنند تا مردم اوکراین هم بتوانند بفهمند چه اتفاقی رخ داده است.
پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آغاز عملیات‌ نظامی ویژه، آغاز جنگ نبود. جنگ در سال ۲۰۱۴ و در دونباس آغاز شد. ما در تلاشیم جنگی را که آن‌ها آغاز کرده‌اند به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: مسائلی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است. منطقه نبرد بزرگ است و تقریبا به ۲۰۰۰ کیلومتر می‌رسد. هم‌اکنون بیش از ششصدهزار نفر در منطقه جنگی حضور دارند.

311311