شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ#قیمت#هزار تومان

نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ در میادین / افزایش تولید تخم مرغ در دو ماه پایانی سال

بازار و اصناف نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ در میادین / افزایش تولید تخم مرغ در دو ماه پایانی سال

کاشانی از افزایش حداقل ۱۰ درصدی تولید تخم‌مرغ نسبت به ۲ ماه قبل خبر داد و گفت: قیمت هر عدد تخم‌مرغ فله حداکثر ۴ هزار تومان است.

تخم مرغ یک منبع غذایی باارزش است که به عنوان یک منبع عالی پروتئین، ویتامین B۱۲، و اسیدهای چرب امگا-۳ شناخته می‌شود. این تخم‌ها حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D و مواد معدنی از جمله سلنیوم هستند که برای سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن حائز اهمیت می‌باشند. همچنین، تخم مرغ می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی کم کالری و با انرژی مفید در رژیم‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۸ هزار تومان است و به طور کلی قیمت تخم‌مرغ حدود ۶ ماه است که با نوسان ۵ درصد عرضه می‌شود.

او نرخ مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در میادین را ۵۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در سطح خرده فروشی ممکن است با نرخ بالاتر عرضه شود، اما فروش بالاتر از ۵۷ هزارتومان گرانفروشی است.

کاشانی حداکثر قیمت هر عدد تخم‌مرغ فله را ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی با فروش با نرخ‌های بالاتر باید برخورد کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه مشکلی در تولید و عرضه تخم‌مرغ نداریم، افزود: بنابر آمار در دی ماه ۱۱۳ هزارتن تخم‌مرغ تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که تولید در بهمن و اسفند به بالای ۱۱۵ هزارتن برسد که نسبت به ۲ ماه گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

او گفت: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۱۰۵ هزارتن تخم‌مرغ در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی به بازار‌های هدف باید صادر شود.