شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار خودرو#قیمت

در بازار خودرو چه می گذرد؟ / افزایش ۹۰ میلیونی قیمت این خودرو داخلی

اقتصاد در بازار خودرو چه می گذرد؟ / افزایش ۹۰ میلیونی قیمت این خودرو داخلی

قیمت کوئیک ساده از ۳۵۰ میلیون تومان به حدود ۳۹۰ میلیون تومان و قیمت دنا اتوماتیک نیز از ۸۱۰ میلیون تومان به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بازار خودرو به‌طور معمول توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریابان خودروها، فروشگاه‌های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی که خودرو خود را به فروش می‌گذارند، تشکیل شده است. در این بازار عموماً مشتریان می‌توانند از انتخاب مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب برای خودرو خود استفاده کنند.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در روزهای گذشته بازار آرام خودرو به هم ریخته و قیمت انواع خودرو در بازار افزایش قابل توجهی داشته است، این افزایش قیمت خودرو در حالی رخ داد که در ۶ ماه گذشته در برخی محصولات خودروسازان داخلی، هیچگونه افزایش قیمتی در بازار تجربه نشده بود.

با طرح مسأله عرضه مازاد تولید خودروسازان با نرخی کمتر از ۵ درصد حاشیه بازار، بلافاصله قیمت برخی خودروهای داخلی بین ۵ تا ۱۵ درصد افزایش یافت و قیمت خودروهای مونتاژی نیز افزایش قابل توجهی یافته است، به عنوان مثال قیمت کوییک ساده از ۳۵۰ میلیون تومان به حدود ۳۹۰ میلیون تومان و قیمت دنا اتوماتیک نیز از ۸۱۰ میلیون تومان به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین قیمت خودروهای مونتاژی مانند لاماری از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان و هایما از یک میلیارد ۴۳۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.