شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#تهران

دیدار اعضای انجمن دوستی ایران و عربستان با سفیر عربستان/ العنزی قول مساعدت و همکاری بیشتر داد

دیدار اعضای انجمن دوستی ایران و عربستان با سفیر عربستان/ العنزی قول مساعدت و همکاری بیشتر داد

اعضای انجمن دوستی ایران و عربستان روز گذشته در تهران بنا به دعوت سفیر عربستان با ایشان دیدار و گفتگو کرده و طرفین برای گسترش روابط دو کشور و ارتقای آن پیشنهاداتی را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اعضای انجمن دوستی ایران و عربستان، روز گذشته 5 بهمن ماه 1402 به دعوت رسمی جناب آقای عبدالله بن سعود العنزی، سفیر محترم پادشاهی عربستان سعودی در تهران، در محل سفارت این کشور در هتل بین المللی اسپیناس در یک فضای صمیمی گفتگو و تبادل نظر کردند. در این دیدار اعضای انجمن دوستی ایران و عربستان به معرفی خود و برنامه های در دستورِ کار انجمن؛ از جمله مهمترین آن یعنی چگونگی نزدیکی دو کشور و تسهیل روابط فیمابین، پرداختند.

در ابتدای این دیدار ، ریاست محترم انجمن دوستی ایران و عربستان، جناب حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی، ضمن تشکر از استقبال گرم و حُسن نیت سفیر عربستان، به بررسی و تبیین دیدگاهها و چشم اندازهای اعضای انجمن پرداختند و پیشنهاداتی برای ارتقای روابط و گسترش همکاریهای دو طرف برای آینده ارائه نمودند.

دیدار اعضای انجمن دوستی ایران و عربستان با سفیر عربستان/ العنزی قول مساعدت و همکاری بیشتر داد

با توجه به استقبال گرم و همراهی سفیر عربستان، تاکید بر استحکام روابط فیمابین و زمینه سازی تسهیلات برای افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری با حضور فعال تجار و بازرگانان دو کشور با محوریت اتاق های بازرگانی و انجمن دوستی مورد تاکید قرار گرفت.

العنزی هم در این دیدار ضمن مثبت خواندن فعالیت انجمن دوستی و عزم کشورش بر توسعه روابط، تاکید کرد که ما فعالانه تلاش می کنیم که روابط ایران و عربستان به مراتب بهتر از گذشته تقویت گردد.

سفیر عربستان همچنین وعده داد تا بزودی با تشکیل همتای این انجمن در کشورش با حضور نخبگان و فرهیختگان زمینه همکاری های بیشتر را فراهم ساخته تا در آینده ای نزدیک اعضای دو انجمن بتواند با دیدار و گفتگوهای مستمر فعالیت موثر و نقش آفرینی بهتری داشته باشند.

دیدار اعضای انجمن دوستی ایران و عربستان با سفیر عربستان/ العنزی قول مساعدت و همکاری بیشتر داد

با توجه به فضای حاکم بر این جلسه و محورهای مختلف مورد بحث و تبادل نظراز سوی دو طرف، می توان مجموعه پیشنهادات و توافقات فیمابین را بر محور نکات و مسائل مهم زیر خلاصه نمود:

  1. تاکید سفیر محترم عربستان سعودی مبنی بر عزم دولت متبوع خود بر توسعه و تقویت روابط فیمابین
  2. بررسی چگونگی استحکام روابط دو کشور در آینده و حل شدن برخی مشکلات موجود در مسیر ارتقای روابط
  3. مورد عنایت قرار گرفتن مسائلی از جمله صدور روادید برای ایرانیان؛ بالاخص تسهیل روادید برای تجّار و بازرگانان ایرانی و بالعکس
  4. قول همکاری و مساعدت عبدالله بن سعود العنزی، مبنی بر تشکیل انجمن همتای ایرانی در خاک سعودی، توسط جامعه نخبگان این کشور
  5. تبیین نحوه گسترش مراودات اقتصادی و بازرگانی با محوریت اتاق های بازرگانی دو کشور و انجمن های دوستی
  6. توسعه فعالیت و همکاریهای سیاسی، اقتصادی و علمی - پژوهشی دو انجمن با یکدیگر در راستای حل مسائل دو کشور و جهان اسلام.

2323