شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قیمت#مسکونی

قیمت کلنگی های پرطرفدار اوج گرفت / کمبود زمین مسکونی خالی در تهران + جدول قیمت

راه و مسکن قیمت کلنگی های پرطرفدار اوج گرفت / کمبود زمین مسکونی خالی در تهران + جدول قیمت

خانه‌های کلنگی موارد مناسبی برای سرمایه‌گذاران برای ساخت‌وساز هستند و قیمت این خانه‌ها در برخی مناطق تهران، سر به فلک کشیده است. بررسی بازار فروش زمین مسکونی مناسب برای ساخت آپارتمان، از کمبود شدید عرضه در این بازار خبر می‌دهد.

تعیین قیمت مسکن یک فرایند پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، از جمله موقعیت مکانی، امکانات محیطی، وضعیت بازار و شرایط اقتصادی. در بیشتر کشورها، تعیین قیمت مسکن به‌طور اصولی توسط کارشناسان املاک و مستغلات انجام می‌شود. این فرایند ممکن است شامل بررسی‌های میدانی، مقایسه با معاملات پیشین، وضعیت سازمان‌های مالیاتی و اعتباری، و تحلیل نیازهای بازار باشد. همچنین، استفاده از مدل‌ها و روش‌های تحلیلی نیز می‌تواند برای تخمین قیمت مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

از سال‌های قبل تاکنون، همزمان با کمبود زمین مسکونی خالی و ساخته‌نشده، عمده ساخت‌وساز‌های پایتخت روی زمین املاک کلنگی و بعد از فرآیند تخریب خانه‌های قدیمی انجام می‌شود.

با این حال، همچنان عرضه زمین مسکونی خالی، ساخته‌نشده و قابل ساخت به شکل محدود در شهر تهران وجود دارد که برخی از سازنده‌ها و سرمایه‌گذاران مایل به خرید آنها برای ساخت‌وساز به جای مشارکت یا خرید ملک کلنگی هستند.

محدودیت زمین مسکونی خالی در مناطق میانی و مرکزی پایتخت بیش از هر نقطه دیگری است. روز گذشته عمده زمین‌های مسکونی خالی مناسب برای ساخت، در غرب و برخی نواحی شمال شهر تهران به متقاضیان عرضه شد. اما عرضه خانه کلنگی مناسب برای تخریب و نوسازی تقریبا در تمام مناطق و محله‌های شهر تهران وجود دارد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت خانه‌های کلنگی در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید:

قیمت-خانه