شهر خبر

علت اصرار نکونام برای جذب ستاره‌ها مشخص شد

علت اصرار نکونام برای جذب ستاره‌ها مشخص شد

بازیکنان استقلال در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تنها ۹۰ دقیقه سهم داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم ملی فوتبال ایران با سه برد به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف سوریه برود. تیم ملی مقابل امارات در حالی به میدان رفت که حتی یک بازیکن استقلال در ترکیب آن نبود و در نیمه دوم نیز، هیچ یک از دو شاگرد نکونام در اردوی ملی نیز به میدان نرفتند. در دیدار اول مقابل فلسطین هم وضعیت به همین شکل بود. تا به حال سابقه نداشته استقلال اینگونه در ترکیب تیم ملی تهی از بازیکن باشد.

نگاهی به گذشته نشان می‌دهد در دوره‌های مختلف چه در جام ملت‌ها و چه در جام جهانی استقلال نمایندگانی در ترکیب تیم ملی داشته است. تعداد بازیکنان ملی پوش این باشگاه همواره زیاد بوده و

در گزارش ورزش 3 آمده است:در جام جهانی 98 فرانسه استقلال چند نماینده در تیم ملی داشت که زرینچه و پاشازاده جزو ثابت‌های آنها بودند.  و معمولا بازی می‌کردند.

در مقدماتی جام جهانی 2014 که خط دفاعی تیم ملی تا حدودی متشکل از آبی پوشان بود. کی روش برای سه بازی نهایی مقدماتی که با سه برد و صعود ایران همراه شد بازیکنانی چون 

جواد نکونام امسال به ویژه در نقل و انتقالات تاکید به جذب بازیکنان نامی داشته است و به نظر می‌رسد اتفاقی که در عرصه ملی برای این باشگاه افتاده، بی ربط به اصرار نکونام نبوده است. او وقتی به فولاد خوزستان رفت اشاره داشت باید دوباره این باشگاه ملی پوش داشته باشد. در دوران حضور نکونام چند بازیکن از فولاد به تیم ملی دعوت شدند، از جمله چهار بازیکن خوزستانی سعادت حردانی، عارف آقاسی، مجتبی نجاریان و محمد امین حزباوی  که با رضایت نکونام همراه شد.

چشمی در دیدار برابر هنگ کنگ در ترکیب بود ولی در برابر امارات نیمکت نشین شد. مجموع دقایقی که استقلال در مرحله گروهی در آن سهم داشته، تنها 90 دقیقه بازی با هنگ کنگ بوده که چشمی از زمین مسابقه تعویض نشده است.

جواد نکونام از روز اول حضور در استقلال بارها در مصاحبه‌های خود تاکید به حضور بازیکنان ستاره و نامی در استقلال داشت. او حتی دورانی را مثال زد که دو کاپیتان اول و دوم تیم ملی استقلالی بودند. نکونام از دوران درخشان حضور آبی‌ها در تیم ملی گفت و اضافه کرد چرا نباید استقلال دوباره به آن دوران بازگردد.

 به موازات این اتفاق، دوران افول ملی استقلال هم از راه رسیده و گویا کادر فنی آبی‌ها نگران است که مبادا روزی برسد که دیگر این باشگاه هیچ سهمی حتی در بازیکنان دعوت شده نداشته باشد.

استقلال سال گذشته بازیکنانی چون محبی و قایدی را به طور دائم در تیم ملی داشت. سیدحسین حسینی و روزبه چشمی هم همواره در اردوها بودند. ابوالفضل جلالی هم نه تنها در اردوهای آماده سازی که در جام جهانی بازی کرد. بعضی بازیکنان دیگر هم دعوت می شدند و خلاصه کار و بار استقلال در تیم ملی سکه بود.