شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد

حمله سپاه به اربیل و ادلب به روایت مقام نظامی/ ما نقطه‌ای را می زنیم که مردم عادی آنجا نباشند

حمله سپاه به اربیل و ادلب به روایت مقام نظامی/ ما نقطه‌ای را می زنیم که مردم عادی آنجا نباشند

فارس نوشت: سردار معروفی گفت: دشمنان شکست خورده انتحار می کنند و مردم و مسجد و بیمارستان را می زنند ولی ما نقطه ای را می زنیم که مردم عادی آنجا نباشند و جز دشمن کسی آنجا نباشد؛ دقیقا همان کاری که سپاه در اربیل و ادلب انجام داد.

سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج در نشست خبری کنگره شهدای اطلاعات سپاه و یادواره شهید حسن باقری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع) اظهار کرد: در بین مجاهدان ارزشمند دفاع مقدس، پرزحمت‌رین اقدام، شناسایی و اطلاعات بود که مجاهدان ما انجام می دادند، در انجام این اقدامات شاید ده‌ها بار برای شناسایی دشمن فعالیت می‌کردند که شاید سخت پذیر ترین نیرو ها بودند.

وی افزود: در عملیات والفجر ۸، در یک سنگر کوچک بدون هیچ امکانات نزدیک به یک ماه بجع های اطلاعات جای می‌گرفتند تا اقدامات دشمن را شناسایی کنند. در آنجا آب و غذا نبود و با آن همه سختی نیروهای اطلاعات تلاش می‌کردند تا بشود عملیات دقیقی صورت گیرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، اظهار کرد: شهدای ما ستارگان واقعی ما هستند که هر کدامشان قطب نمایی هستند که راه را برای ما نشان می‌دهند، شهدای ما هنرمندان واقعی ما بودند و ما نیز باید امروز این شهدا را به جامعه خودمان معرفی کنیم.

سردار معرفی بیان کرد: ما اگر بخواهیم حقیقت، بزرگی و اقتدار جمهوری اسلامی را جست و جو کنیم باید آن را در بین شهدا جست و جو کنیم، حقیقتا بزرگترین معجزه انقلاب اسلامی شهدا بودند که زیرک‌ترین شخصیت های جامعه ما بودند، همه ما با مرگ روبرو خواهیم شد اما شهدای ما با چه زیبایی این معامله را با خداوند انجام دادند و امروز همه آن‌ها برای ما یک الگو هستند.

وی ادامه داد: یک از این الگو ها شهید حسن باقری بود که معجزه دفاع مقدس است، او یک روزنگار بود اما سپس تبدیل به خوش فکرترین نیروی نظامی و از طراحان اصلی صحنه نبرد دفاع مقدس می‌شود.

وی افزود: یکی از عملکردهای شهید باقری، پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر است که هم دشمنان ما به بزرگی رزمندگان پی بردند و ما هم ما مقابل عظمت آن‌ها تعظیم می‌کنیم.

سردار معروفی اظهار کرد: این هنر ولایت بود که حسن باقری روزنامه نگار را به یک استراتژیک بزرگ نظامی برای نظام مقدس و مردم عزیز تربیت کرد و امروز اثرات ارزشمند آن را در چارچوب تخصصی اطلاعات و اشراف اطلاعات در نیروی های مسلح می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: حسن باقری به عنوان یک نماد است، همه شهدای ما و به خصوص شهدای اطلاعات که گمنام هستند، کمتر مطرح شدند اما همیشه در سخت‌ترین شرایط در دهان گرگ بودند و آن ها به زیبایی کار را انجام می‌دادند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: مسئولیت برگزاری کنگره ها و یادواره ها در سراسر کشور بر عهده بسیج مستضعفین است و در بسیج بر عهده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج انجام می‌شود. بر این اساس، اجلاسیه شهدای اطلاعات و سالروز شهادت سرلشکر شهید حسن باقری در روز ۹ بهمن برگزار خواهد شد.

سردار معروفی افزود: خداوند را شاکریم که تا این لحظه ما توانسته ایم اقدامات خوبی را در چارچوب بسیج مستضعفین برای ۴۰۹۴ شهید عزیز اطلاعات سپاه و بسیج انجام بدهیم.

وی بیان کرد: امسال ما یک کار متفاوتی را چارچوب یادواره ها و اجلاسیه شهدای اطلاعات انجام خواهیم داد، از سال ۱۴۰۱ و تاکنون به فضل الهی موفق شدیم ۳۱۵ یادواره شهدای اطلاعات و عملیات در سطح کشور اجرا کنیم و مستندات ارزشمندی را به ثبت برسانیم.

معاون هماهنگ سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: امروز ۲۲۷ کتاب خاص شهدای اطلاعات تألیف و چاپ شده است و ۳۰ جلد کتاب نیز آماده چاپ شدن است.

سردار معروفی با بیان اینکه سالروز شهادت سرلشکر شهید حسن باقری و شهدای همراه ایشان به عنوان روز اطلاعات و عملیات نامگذاری شده است، گفت: ما موفق شدیم مراسم یادواره شهدای اطلاعات را به اجلاسیه تبدیل کنیم، امسال بزرگداشت شهادت حسن باقری در قالب اجلاسیه شهدای اطلاعات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراسم به مرکزیت تهران و همزمان در ۳۱ استان کشور به صورت تصویری برگزار می‌شود خانواده معظم شهدا می‌توانند به صورت تصویری در این مراسم شرکت کنند

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب در برگزاری کنگره های شهدا نوآوری، بروزرسانی و کار هنرمندانه بود. لذا؛ مراسم ما با تغییرات جدی برگزار خواهد شد، ما در این اجلاسیه کار ویترینی انجام نخواهیم داد بلکه یک کار هنرمندانه با چهار پرده نمایش هنر انجام خواهیم داد.

سردار معروفی بیان کرد: پیش از برگزاری این اجلاسیه ما بازدید از خانواده شهدا را ابلاغ کردیم که در حال انجام است، همچنین در این اجلاسیه نیز از خانواده های شهدای اطلاعات دفاع مقدس و خانواده های شهدایی که اخیرا در سوریه به دست رژیم غاصب به شهادت رسیده اند تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که خدای متعال توفیق دهد بتوانیم با یک حرکت جدید، ترویج فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت را با حرکت هنرمندانه به نمایش بگذاریم و آن را ترویج کنیم، نگاه ما به شهیدان ارزشمندان صرفا نگاه اعتقادی نیست، ما به شهدای خودمان با هر نگاه بنگریم، مقدس است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما در هشت سال جنگ نابرابر با اشرار عالم اجازه ندادیم پای نحس آن ها به سرزمین مقدس ما برسد و دست نحس آن ها به دامان پاک ناموس ایرانی برسد. شهدای ما ناموس پرست بودند، اگر ما حفظ خاک ایران اسلامی و آبروی ناموس ایرانی را خروجی دفاع مقدس قرار دهیم، هم مقدس است و هم ما پیروز و سربلند بوده ایم.

سردار معروفی گفت: بیشترین کسانی که می‌توانند در فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت که عزت و شرف ماست، مؤثر واقع باشد، رسانه است و بیشترین تأثیر را در ترویج دارد. خواهش من این است که این اجلاسیه را در روز ۹ بهمن ماه به پاس گرامیداشت شهدا برجسته کنید و یک الگوی عملی و زیبا برای جامعه رقم بزنید.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: یکی از خروجی‌های مهم این عملیات جلوگیری از فراموشی مساله فلسطین و بیداری وجدان‌های خواب دنیا بود.

وی تصریح کرد: معجزه بیداری وجدان‌های خواب دنیا توسط رسانه انجام شد. دشمن شکست خورده در حال فرار است و دشمن در حال فرار، انتحار و کارهای دزدانه می‌کند و کسانی را اجیر می‌کند تا مردم را ترور و منفجر کنند؛ این نشانه شکست دشمن است. دشمنان از رزمندگان رسول الله، حزب الله، حشد الشعبی، نیروهای مردمی سوریه و غزه شکست خوردند و در حال انتحار هستند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج عنوان کرد: دشمنان شکست خورده انتحار می کنند و مردم و مسجد و بیمارستان را می زنند ولی ما نقطه ای را می زنیم که مردم عادی آنجا نباشند و جز دشمن کسی آنجا نباشد؛ دقیقا همان کاری که سپاه در اربیل و ادلب انجام داد.

۲۱۹۲۱۵