شهر خبر

سامانه یکپارچه خودرو نونوار شد / بازار خودرو آرام می گیرد؟

خودرو سامانه یکپارچه خودرو نونوار شد / بازار خودرو آرام می گیرد؟

فروش خودروهای وارداتی بار دیگر در دستورکار سیاست گذار خودرویی قرار گرفت و محصولاتی از برندهای چینی، ژاپنی و هندی در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

محصولات برندهای جهانی خودروساز بار دیگر پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار گرفتند.

سیاست گذار خودرویی در دور جدید فروش خودروهای وارداتی با عرضه ۹ محصول از برندهای خودروساز چینی، ژاپنی و هندی موافقت کردند.

سامانه یکپارچه فروش خودرو ، سامانه ای است که با هدف تنظیم بازار خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار و در نهایت کاهش قیمت خودرو در بازار رونمایی شد. در این طرح خودروسازان بر اساس برنامه های تولید خود، اقدام به پیش فروش محصولات خود می کردند.

در همین راستا فروش خودروهای وارداتی بار دیگر در دستورکار سیاست گذار خودرویی قرار گرفت و محصولاتی از برندهای چینی، ژاپنی و هندی در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

البته این دور از فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه خودرو سوپرایز خاصی برای متقاضیان به همراه ندارد و تمام خودروهای عرضه شده در ادوار گذشته پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گرفته بودند.

دو خودروساز چینی با عرضه ۶ خودرو در سر لیست خودروسازانی قرار دارند که در جدیدترین دور فروش محصولات خود را در دسترس متقاضیان قرار دادند. شاید حضور مجدد تک محصول خودروسازی نیسان تا حدی خبر خوبی برای متقاضیان باشد.

نیسان Sunny پیش تر نیز در سامانه یکپارچه فروش خودرو آفتابی شده بود. این محصول خودروساز ژاپنی یک سدان جمع و جور شهری است.

دو محصول هم از شرکت ژاپنی- هندی در سامانه یکپارچه فروش خودرو حاضر است. سوزوکی و ماهیندرا با دو خودروی سوزوکی Ciaz و همچنین سوزوکی Baleno در این دور از فروش خودروهای وارداتی حاضر هستند.

شرکت جی ای سی (GAC) و همچنین ونوسیا هر کدام سه خودرو از سبد محصولاتی خود را پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش قرار داده اند.

ونوسیا هم یک برند خودرویی است که از همکاری دانگ فنگ و نیسان ایجاد شده است. البته این خودروساز البته عمر طولانی ندارد و از سال ۲۰۱۰ عرضه محصولاتش به بازار را آغاز کرده است.

جی ای سی (GAC)   نیز سال ۹۷ میلادی تاسیس شده است. این خودروساز در بازار چین محصولات برندهای ژاپنی و اروپایی را مونتاژ می کند. برندهایی مانند تویوتا، هوندا، میتسوبیشی توسط این خودروساز مونتاژ می شوند. همچنین فیات و پژو نیز در خطوط تولید جی ای سی (GAC)  مونتاژ می شود.

درست است که یک رگ برند ونوسیا ژاپنی است اما تنها محصول Sunny نیسان یک خودروی تمام ژاپنی محسوب می شود.

با توجه به به اینکه این خودروها پیش تر نیز در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شدند بعید است در این دور متقاضیان چندانی برای خرید این خودروها صف بکشند. متقاضیان خودروهای وارداتی همچنان چسم انتظار برندهای اروپایی، کره ای و ژاپنی هستند.