شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سود#سرمایه#گذاران#این#گروه#بورسی#سود#کردند#بهمن)

سرمایه گذاران این گروه بورسی سود کردند (۴ بهمن)

بورس، بانک و بیمه سرمایه گذاران این گروه بورسی سود کردند (۴ بهمن)

شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز (۴ بهمن) با افزایش ۳ هزار و ۴۱۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار واحدی قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

در انتهای معاملات امروز چهارشنبه (۴ بهمن) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۳ هزار و ۴۱۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار واحدی قرار گرفت. پارسیان، فملی و فولاد سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و شبریز، غدشت و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳ هزار و ۸۴۵ واحدی روی پله ۷۲۷ هزار و ۹۶۱ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین  انبوه سازی و شیمیایی  در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

 فارس ۲، افران و اهرم  بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فملی ۲، شستا ۲و هامرز ۴  بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۳۲۴، اراد ۱۴۷۴ و اراد ۱۴۱۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ثبات ۴، کارا  و کرمان بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.