شهر خبر

فروش بلیت قطارهای تندرو در این مسیرها آغاز شد + شرایط تهیه بلیت

راه و مسکن فروش بلیت قطارهای تندرو در این مسیرها آغاز شد + شرایط تهیه بلیت

سیر قطار‌های پر سرعت برون شهری از امروز و از ساعتی پیش در مسیر تهران - یزد با نرخ ۴۴۰ هزار تومان آغاز شد.

قطارهای سریع السیر یا همان "قطارهای هایپرلوپ"، با سرعت‌های بسیار بالا به مسافران اجازه می‌دهند تا به سرعت و با راحتی از یک شهر به شهر دیگر سفر کنند. این قطارها بسیار کارآمد هستند زیرا می‌توانند مسافران را با سرعتی بیشتر از اتومبیل‌ها و حتی هواپیماها به مقصدشان برسانند. علاوه بر این، قطارهای سریع السیر منابع کمتری را مصرف می‌کنند و به همین دلیل به لحاظ محیط‌زیستی مزیت دارند. استفاده از قطارهای سریع السیر همچنین می‌تواند منجر به کاهش ترافیک و آلودگی هوا در شهرها شود.

در حالی که چندین سال مردم و مسافران بخش ریلی درخواست استفاده از قطارهای پرسرعت را داشتند اما متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل عدم تعمیرات، این قطارها از سیر خارج شده بودند؛ به طوری که در طول ۸ سال گذشته کسی از قطارهای ترنست که ۸ ساعته مسیر تهران - مشهد را سیر می‌کرد خبری نداشت.

اما با همت مهندسان ایرانی دوباره قطارهای پرسرعت ترنست وارد سیر شده و از امروز این قطارها در مسیر تهران-یزد اقدام به سیر می‌کنند.

در همین رابطه ناصر بختیاری مدیرعامل شرکت ریلی رجا در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش و همت جهادی بخش فنی شرکت رجا و کارگران و مهندسان خدوم شرکت نوین صنعت رجا، قطار تندرو پردیس بعد از انجام تعمیرات ویژه از فردا در مسیر یزد راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: این قطار با اخذ مجوز سیر از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از امروز چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ همه روزه در مسیر تهران یزد تردد خواهد کرد.

 بختیاری در خصوص زمان‌های حرکت قطار تندرو پردیس در مسیر یزد افزود: قطار اعلام شده همه روزه ساعت ۶ صبح از ایستگاه یزد به سمت تهران حرکت و ساعت ۱۵: ۵۰ از تهران مراجعت می‌کند.

وی در خصوص زمان فروش و چگونگی تهیه بلیت متقاضیان سفر با این قطار اظهارکرد: عرضه بلیت این قطار برای بازه زمانی ۴ بهمن تا ۲۴ اسفند از ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه ۳ بهمن از طریق وب سایت رجا به نشانی تمامی وب سرویس‌ها و نمایندگی‌های مجاز فروش به متقاضیان آغاز شده است.

براساس این گزارش طبق بررسی‌های صورت گرفته از سایت فروش بلیت درحال‌حاضر قیمت بلیت قطار پردیس در این مسیر با قیمت ۴۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است حال امیدواریم با راه‌اندازی این قطار شاهد ورود و سیر این قطار‌ها در مسیر‌هایی از جمله مشهد هم باشیم.

بلیت-قطار